Lema curs 2018-2019

AMBIENTS D'APRENENTATGE

            A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.

Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.

Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.

           Els ambients permeten als nostres alumnes:

                 -aprendre jugant

                 -aprendre descobrint

                 -desenvolupar l'autonomia dels xiquets

                 -aprendre a cooperar

                 -aprendre a gestionar les emocions

                 -viure l’error com a oportunitat per millorar

                 -desenvolupar el llenguatge oral

                     -atendre a la diversitat

                 -potenciar les relacions afectives entre els xiquets

                 -tractar totes les àrees del currículum d'infantil.

         Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.

Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:

- "Jugar a ser"

                      

En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.

Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.

- "Art"

                       

Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.

- "Motricitat fina i lectoescriptura"

                              

La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.

- "Construïm"

                  

A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.

 

           Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.

Al nostre col·le, el Sant Andreu apóstol de l’Alcúdia, ens estem actualitzant dia darrere dia, i aquest web és una bona mostra.

Així doncs, aprofitem aquest mitjà per a presentar-los a grans trets el nostre plantejament pedagògic, a l’etapa d’ Infantil, i compartir amb vostés una xicoteta mostra dels treballs duts a terme al llarg d’aquest 1r trimestre.

A infantil, treballem amb una metodologia basada en projectes, aquests són treballs de certa envergadura que naixen dels interessos dels mateixos alumnes o com a proposta del mestre. Aquests projectes compten amb ingredients tan importants com : motivació, creativitat, treball cooperatiu,implicació i desenvolupament de les diferentes inteligències múltiples; i l’us de ferramentes com: rúbriques i destresses de pensament, a més d'instruments d'avaluació que ens aporten el feedback necessari per comprovar la superació dels objectius i tasques plantejades. 

A més, completem la nostra proposta pedagògica amb:

         - Programa d’estimulació neuromotora

         - Pla de foment de la lectura

         - Pla d’acció tutorial

 

 

  Anem al grà: PROJECTES A INFANTIL

A la classe d'infantil 3 anys s'ha desenvolupat el projecte titulat:

"L'ESCOLA: JUGUEM, ENS EMOCIONEM I.....APRENEM AMB TOTS ELS SENTITS"   

                          

     A Setembre, els xiquets d'infantil 3 anys del nostre col·le, encetàrem una nova etapa, amb un barreig d'emocions tan grans que fins al monstre de colors li costà desfer i possar cada emoció al seu lloc!! Seguint les emprentes d'aquesta barreja emocional ens endinsàrem en el món dels sentits, ferramenta indispensable per a la descoberta d'ells mateix i del seu entorn.

    Així doncs, hem aprofundit amb cadascun dels sentits: oïda, tacte, gust, olfat i vista, experimentant amb ells i relacionant aquestes sensacions viscudes amb les emocions que ens provoquen. D'aquesta mena hem fet audicions musicals, tast de sabors, olorat fragancies bones i dolentes, ens hem adonat del poder de la nostra pell per descobrir textures i finalment ens hem endinsat en el tan encisador i màgic món de la llum!! 

I a més, hem aprés i ens hem emocionat amb tots els sentits!!!

 

 

  

 

Enguany els alumnes d'Infantil 4 anys han treballat en un projecte anomenat "LA TARDOR",

             

 

on han aprofundit en els canvis meteorològics propis de la tardor, i tot el que comporten aquests canvis: canvis a l'entorn, canvis climàtics, canvis de roba, canvis fins i tot al rebost!

Per a la descoberta d'aquests canvis han fet un munt d'activitats que han estat molt del seu grat i amb les quals, han disfrutat moltíssim. Destacar l'esmorzar amb fruits de la tardor i la festa de "La castanyera", compartida amb la resta dels grups. Destaquem també les exposicions orals realitzades pels alumnes sobre un aspecte del tema. Així, s'han fet exposicions informatives, fruit de les seues pròpies recerques, cançons i dites populars, treball amb els contes de "la castanyera" i "Per què el pi, l'avet i l'alzina no perden els fulls".

Acompanyant al desenvolupament del projecte, no han faltat dinàmiques de treball cooperatiu, rubriques i destreses de pensament i com no, l'autoavaluació del seu propi treball tan individual com en grup.

Els xiquets de la classe d'Infantil 5 anys , han estat tot el primer trimestre treballant el projecte de "L'UNIVERS".

Tot començà......amb la troballa al pati d'un METEORIT!!!!!!



Han aprés moltíssimes coses relacionades amb l'espai, i sobretot, han disfrutat, més si cal, investigant i descobrint tot el que ens envolta i que no coneixien.

Així, s'han fet autèntics experts en temes com: La teoria del Big Bang, les diferents formes i tipus de galàxies, la nostra via làctia, els diferents planetes que formen el Sistema Solar, amb els seus satèl·lits més importants, també els diferents aparells que s'utilitzen per a observar l’espai, a més de conéixer als astrònoms i astronautes més importants de la història espacial.

En fi, un munt de coses en les quals han aconseguit el més important: aprendre alhora q disfrutat.

 

 

     

 

Els alumnes han recreat un xicotet musical on contaven un dels disbarats més divertits de l’obra d’Alícia al País de les Meravelles.

Uns soldats havien plantat uns rosers amb roses blanques, quan es donen compter de l’errada, s’afanyaren a repintar-les per a evitar que la Reina els tallara el cap.

La classe d’infantil 5 anys ha interpretat el capítol número 5 L’eruga i Alicia
Els més menuts han representat el capítol 1 de ” Alícia al País de les Meravelles ” . Després de preparar decorats , vestuaris, elaborar entrades i assajar l’obra, s’han convertit en uns grans artistes.

ENLLAÇOS

educamos
facebook
parròquia

SoundCloud Album Record

Escoltant

Cançó del curs - Himno de Colegios Diocesanos
Dades de contacte
Pl. Constitució, 5 45250 L'Alcúdia
secretaria@colegiosanandres.es
96.254.02.82