Lema curs 2019-2020

 

Projecte APS (APRENENTATGE-SERVEI)

 

"UNA TARDOR COMPARTIDA"


Si, és cert, aquesta tardor l'hem compartit i viscut junts, un grup de xiquets de 4 i 5 anys i un grup de persones majors de més de 70!!!


I sense dubte ha estat una experiència meravellosa!!!


"Una tardor compartida" ès el títol d'un projecte intergeneracional (aps) dissenyat conjuntament entre els professionals del centre de dia de l'Alcúdia i les mestres del nostre ncol·legi.


Aquest projecte naix arran de la detecció de la necessitat de comunicació entre dos grups molt distants en edat, com són els xiquets d'infantil i les persones majors, usuàries del centre de dia.


I que té, com a principal objectiu, fomentar la interacció entre xiquets menuts i persones majors, mitjançant l'intercanvi d'experiències, totes elles enquadrades dins de la temàtica de la tardor i aixì, crear lligams afectius entre els participants.


Iniciarem aquest projecte amb dinàmiques de presentació grupals , i després férem les parelles (xiquets –iaios) que s'han mantés en el temps i han provocat aqueixos lligams afectius que buscaven des d'un principi.
Els altres encontres foren d'intensa activitat, des d'una animació lectora, realització d'una treball manual, tast de fruits de la tardor i posterior elaboració d'una coca de carabassa, celebració de la festa de la castanyera, amb disfresses, cançons, danses i la tradicional torrada de castanyes, a més de les celebracions d'aniversaris,


I així, i sense adonar-nos, arribà el dia dels acomiadaments, en aquest dia tan emotiu, ens intercanviarem els regalets i targetes de felicitació nadalenques, acompanyats de nadales i amb una barreja d'emocions: alegria, tristesa, molta estima......i un profund agraïment a tots els participants en aquest projecte que s'han obert els uns als altres, desplegant molta paciència i una infinita generositat.

Aquesta tardor ens deixa emprentes dolces a la nostra memòria, com són les cares de joia i il.lusió dels iaos quan el xiquets travessaven la porta del centre, la motivació que els ha portat a superar-se a ells mateixos, traguent-los de la seua rutina i compartint el món sorollós dels xiquets.

Els xiquets s’enorgullien de tindre amics majors, parlaven d’ells constantment al col.le i preparaven amb il·lusió les diferents visites.

Ja al final del projecte, no podem més que concloure que aquesta tardor, ens ha regalat “AMICS PER SEMPRE”

MOLTES GRÀCIES AL CENTRE DE DIA I A TOTS ELS QUE HI HA PARTICIPAT EN AQUEST BONIC PROJECTE.

CONTINUAREM............

 

                            

 

                      

 

  

INICI CURS 2019-2020

 

 

Ja ha arribat setembre, i amb ell, les festes del poble i tot seguit , l'inici d'un nou curs.
Un any més, ens enfrontem a nous reptes amb nous projectes i objectius per aconseguir traure el millor de cadascú sempre amb entusiasme, il.lusió i com no, una bona dosis d'esforç.
Donem la benvinguda a les famílies que s'incorporen per primera vegada a la nostra comunitat educativa, i els desitgem una molt bona estada.


Inici de classes i horari


Les classes comencen el dilluns 9 de Setembre per a les tres etapes: Infantil, primària i secundària.


L'horari per a aquest mes de setembre és el següent:


Infantil i primària: matins de 9-13 h
Secundària: matins de 9-14 h.

 

INFANTIL A LA GRANJA-ESCOLA "SERRA DE MARIOLA"

 

Els alumnes d'Infantil, en aquest últim trimestre hem fet una estada de 2 dies a la granja-escola Serra de Mariola en Bocairent.


Aquesta activitat forma part del projecte "la Granja" treballat en els tres nivells, i per tant, vinculada al currículum d'Infantil.

La granja-escola ofereix als xiquets gaudir d'un aprenentatge en la natura, ple d'estímuls sensorials que difícilment els podem oferir en les aules. Aquest aprenentatge es dóna mitjançant les diferents activitats com són: passeig a cavall, observar, tocar i alimentar als animals de la granja, fer tallers amb herbes aromàtiques i també fent xicotetes excursions per conéixer l'entorn cultural de la granja-escola.

A més amb aquesta activitat desenvolupem l'autonomia del xiquet, reforçant la pertinença a un grup i els lligams d'afecte i cohesió entre els companys, així també com el control emocional. Per a molt xiquets és la primera vegada que dormen fora de casa i els suposa un gran esforç de superació de la por a la separació.

Han estat dos dies magnífics, fins i tot l'oratge ens acompanyàni fred ni calor), els monitors que ens han atés han estat molt eficients i l'experiència sense dubte, ha resultat molt, molt positiva, per a repetir d'ací dos anys, com ja va se'n habitual.

               

 

 

GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS

                                   Hi havia una vegada...............un grup de 25 xiquets de tres anys que travessaren les portes d'aquest col•legi, el sant Andreu de l'Alcúdia, amb una motxilleta a l'esquena per omplir, amb les caretes enceses d'il·lusió, expectació i com no, de por en descobrir i encetar una etapa nova a la seua vida. Ja hi eren al col•le dels majors!!! Tot semblava gran per d'ells, els seus ullets anaven d'ací cap allà intentant retindre tot el que veien, i deixant que la seua curiositat innata, els permetés iniciar un munt d'aprenentatges.


                                 Així entre rialles, cançons , jocs i el sentiment de pertinença a un grup d'amics, a una classe i a un col•legi, han anat superant els tres cursos d'infantil.
Hem arribat a la fi, i com tots els finals, ens omplim de joia i orgull pel treball fet i, al mateix temps, ens envaeix un sentiment de pena pel seu comiat, en pensar que els "soltem". Quantes coses viscudes, quantes abraçades i besets ens hem repartit, quantes llàgrimes hem eixugat........arribant a fer uns lligams difícils de trencar amb el pas del temps.


                               Ells aniran passant cursos, aniran fent-se fadrins, però l'empremta que han deixat ací, a infantil, no s'esborrarà.
Tenim la sort de veure'ls créixer ací també, al col•le sant Andreu. No us perdrem de vista!


                              Des d'ací us desitgem tota la sort del món i que sapigueu que ens teniu ací per sempre.


Un bes ben gran

 

 

                                                                       

 

AMBIENTS D'APRENENTATGE

            A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.

Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.

Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.

           Els ambients permeten als nostres alumnes:

                 -aprendre jugant

                 -aprendre descobrint

                 -desenvolupar l'autonomia dels xiquets

                 -aprendre a cooperar

                 -aprendre a gestionar les emocions

                 -viure l’error com a oportunitat per millorar

                 -desenvolupar el llenguatge oral

                     -atendre a la diversitat

                 -potenciar les relacions afectives entre els xiquets

                 -tractar totes les àrees del currículum d'infantil.

         Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.

Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:

- "Jugar a ser"

                      

En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.

Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.

- "Art"

                       

Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.

- "Motricitat fina i lectoescriptura"

                              

La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.

- "Construïm"

                  

A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.

 

           Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.

ENLLAÇOS

educamos
facebook
parròquia
Educació física

SoundCloud Album Record

Escoltant

Cançó del curs - Himno de Colegios Diocesanos
Dades de contacte
Pl. Constitució, 5 45250 L'Alcúdia
secretaria@colegiosanandres.es
96.254.02.82