Lema curs 2020-2021

                            I........ QUÈ ÉS PER A NOSALTRES LA INFÀNCIA?

 

          Finals de març, abril.... comencen a publicar-se diferents decrets sobre el període de matrícula i admissió d’alumnes per al curs vinent i....... les distintes xarxes socials s’omplin de reclams publicitaris de col·legis que mostren i ofereixen la seua proposta educativa. Propostes totes elles molt atractives, precioses en la presentació, que atreuen sobre manera l’atenció de possibles famílies que enceten el camí d ’entrada dels seus fills al sistema educatiu.

          Des del web del nostre col·legi, i també en altres xarxes socials com Facebook i Instagram, els presentem la nostra proposta pedagògica i les línies o principis pedagògics que marquen el nostre camí. Però no sols amb un bonic vídeo , que també, sinó a més compartint amb tots vostès la nostra profunda reflexió del que som, i el que volem aconseguir com a escola.

          I comencem en el primer graó: L’etapa d’infantil.

Aquesta reflexió arranca del mateix concepte d’infància que tenim. Què és per a nosaltres, equip docent d’infantil, la infància?

Després d’anys d’experiència, de superar corrents pedagògiques (ja arcaiques i obsoletes, però que encara estan profundament arrelades en moltes escoles), de formació continuada i atenció posada en el canvi paradigmàtic que actualment s’està donant en el camp de l’educació , hem construït el nostre propi concepte d’infància i per tant en la consideració que tenim del xiquet/a .

Seguint les corrents pedagògiques postmodernistes, concebem “a l’alumne com a co-constructor de coneixement i de la seua pròpia identitat, contextualitzat en un temps, lloc i cultura. Així doncs, considerem al xiquet com un ésser ric i ple de potencialitats, que fa el seu propi procés d’aprenentatge junt amb altres persones i a través de les relacions que entre elles s’estableixen, creant així també la seua construcció social, vessant inseparable de qualsevol aprenentatge.”

Aquesta conceptualització de l’alumne, marca i defineix els nostres propis principis pedagògics, així com les diferents metodologies a emprar.

          Principis pedagògics:

          1. Escola inclusiva. Respecte a la diversitat, i el convenciment que la diversitat és una font de riquesa.

          2. Escola del benestar. Fer de l’escola un espai segur, confortable, que ofereix confiança als nostres alumnes, des de la pedagogia sensible i del tacte.

          3. Escola participativa. Promoure la participació de tots els membres de la comunitat educativa en les decisions que ens afecten, donant un protagonisme essencial als alumnes. Fomentar l’escolta activa i el diàleg.

          4. Escola d’oportunitats d’aprenentatge. Escola pensada i dissenyada per a oferir en tot moment i en qualsevol espai ocasions d’aprenentatge significatiu que responguen a un objectiu i meta educativa, mitjançant l’experimentació i fomentat l’autonomia i creativitat dels alumnes.

          5. Escola diocesana. Escola conceptualitzada baix el prima d’escola evangelitzadora, que fa dels valors cristians la seva identitat.

Aquests principis són el bastiment sobre el qual ‘s’articulen les nostres actuacions educatives. Aquestes actuacions necessiten metodologies actives que tinguen en compte els principis abans esmentats.

          Entres altres, destaquem la metodologia d’ambients d’aprenentatge com a creadora de situacions que partint de l’experimentació, manipulació i joc, possibiliten un aprenentatge significatiu per als alumnes.

          El treball cooperatiu és habitualment emprat en les nostres aules, doncs és en les interaccions dels alumnes  on sorgeix la cooperació i col·laboració, actituds d’ajuda i per tant l’aprenentatge entre iguals.

          Treball per projectes, metodologia molt motivadora, ja que naix dels interessos dels alumnes i on conflueixen altres àrees anomenades transversals.

          Projecte d’aprenentatge-servei, metodologia marcada per un vessant profundament social, amb la voluntat ferma d’oferir un servei social a la comunitat en la qual estem immersos, alhora que el nostre alumnat realitza un aprenentatge lligat al currículum pertinent.

 

A grans trets, aquesta és la nostra proposta, esperem que els agrade i compartisquen amb nosaltres el bonic camí de l’educació i ens confien els seus millors tresors: els seus FILLS. Per a nosaltres, no ho dubten ni un instant, també ho són!!!!

 

Des d’ací, els convidem a posar-se en contacte amb nosaltres i així, els contarem personalment tot açò que han llegit i més.

 

Junts, creixem i aprenem!!

 

COL·LEGI SANT ANDREU APÒSTOL
I.........SEMBLAVA IMPOSSIBLE!!

         I tant que ens semblava impossible allà per setembre quan encetàvem un curs amb el tan gastat concepte de “nova normalitat”, que ningú sabia ben bé què era!!

        I ja som a finals de desembre i a punt de tancar el primer trimestre, afortunadament sense cap sobresalt destacable. Ho hem aconseguit!!!!

       A setembre, arrancarem el curs plens de dubtes, pors, programacions i projectes en l’aire (sense cap certesa de poder dur-los a terme), protocols anti-covid, grups bombolla..... i una gran quantitat de normes i recomanacions sanitàries que alteraven la vida escolar a la qual estàvem acostumats.
      A poc a poc, la maquinària començà a rodar. Amb uns quants gemecs, tots anàrem assumint i assimilant els canvis als quals ens enfrontàvem.
     És en la capacitat d’adaptació i resiliència, on els nostres menuts ens donaren una gran lliçó. La naturalitat amb la qual acceptaren els canvis va ser realment sorprenent. Per a ells, no hi havia cap problema, sols una xicoteta incomoditat, però que assumien ràpidament. Els xiquets ens han ensenyat a viure el present, el “ací i ara” i el fet d'anar adaptant-nos a allò que vaja sorgint en cada moment. Creiem que ells pensen i senten igual que nosaltres, i no és així. Ens vam avançar (precipitar o anticipar) a pronosticar preocupacions que els xiquets no anaven a tindre. Sols calia haver-los preguntat per la seua visió davant la tornada a l’escola i ens hauríem adonat que ells no estaven massa preocupats i estaven disposats a assumir els canvis que calgueren, confiant cegament amb nosaltres, i d’aquesta manera ens hauríem estalviat fer prediccions molt difícils d’encertar.
    Així doncs, per a nosaltres, els adults (les mestres) ha estat tot un regal poder aprendre de la mirada dels menuts, molt més oberta i mil vegades més adaptativa i creativa.

    De totes les restriccions i canvis han sabut trobar la part positiva. Per exemple, els encanta tindre cada dia una zona del patí diferent, la qual cosa els permet canviar els seus jocs, fer files d’entrada al col·legi en un lloc diferent de l'habitual, i també els grups bombolla, que ens han reforçat com a grup, molt més cohesionats que en el curs anterior. Intentant obviar els inconvenients o allò que hem perdut pel camí, per fer el present molt més senzill.


    Els nostres alumnes ompliren l’escola de crits, rialles i algunes ploraneres, sempre baix l’assumpció de les normes, i donaren sentit al nostre treball i quefer diari.
I començàrem sabent que cada dia que passava era un regal, una oportunitat d’estar junts i un pas més en la consecució i compliment de les tasques proposades.

     Des de l’inici de les classes ens centràrem a cuidar més si cal, les emocions dels nostres xiquets, donant-los l’oportunitat d’expressar-se, ajudant-los a comprendre què és el que es passa i senten, i com no, ensenyant-los ferramentes per a gestionar les seues emocions.

    També repremérem els diferents programes ( programa d’acció tutorial, pràctica psicomotriu relacional, programa matemàtic entusiasma’t, estimulació del llenguatge oral, l’anglés , celebració de festivitats, etc.) i la posada en marxa de nous projectes.

    Així, en el grup de 3 anys, a més de superar el període d’adaptació a l’escola, un poc més llarg de l'habitual, han estat dedicats a fomentar la seua autonomia personal i conéixer el seu propi cos com a mitja de comunicació i expressió d'emocions. Consolidant-se com a grup i gaudint de tot allò que els ofereix l’escola: relacions entre iguals, jocs, experiències i un fum d’aprenentatges.

                                    

    En la classe de 4 anys, han desenvolupat un projecte titulat: “Conec el meu cos”, al llarg del qual i mitjançant jocs i cançons, han anat convertir-se en dignes i preparadíssims ajudants de SúperCov, un superheroi amb una missió clara: combatre al maleït coronavirus.
Per a aconseguir-ho han hagut de superar dures proves i adquirir coneixements específics sobre el cos humà, i sobre les mesures higièniques que cal tindre en compte per a vèncer-lo.

                         

 
    Els alumnes de la classe de 5 anys triaren entre 9 propostes, un projecte sobre pintors. Aquest, dissenyat atenent als interessos dels alumnes va anar prenent forma, i descobriren que el món dels pintors és molt variat. Pintors, tots ells artistes, hi ha de moltes classes i maneres, i de tots ells han aprés.
Aquest projecte va ser anomenat “Pintors: gaudint de l’art”. Ha estat una experiència molt bonica per als alumnes, amb la qual han practicat diferents tècniques artístiques i han aprés a mirar i admirar obres artístiques d’estils ben diferents.

                         

Anem fent camí!!!
Ja quasi som al 2n trimestre!!!!!
INICI CURS 2019-2020

 

 

Ja ha arribat setembre, i amb ell, les festes del poble i tot seguit , l'inici d'un nou curs.
Un any més, ens enfrontem a nous reptes amb nous projectes i objectius per aconseguir traure el millor de cadascú sempre amb entusiasme, il.lusió i com no, una bona dosis d'esforç.
Donem la benvinguda a les famílies que s'incorporen per primera vegada a la nostra comunitat educativa, i els desitgem una molt bona estada.


Inici de classes i horari


Les classes comencen el dilluns 9 de Setembre per a les tres etapes: Infantil, primària i secundària.


L'horari per a aquest mes de setembre és el següent:


Infantil i primària: matins de 9-13 h
Secundària: matins de 9-14 h.

 

 

Projecte APS (APRENENTATGE-SERVEI)

 

"UNA TARDOR COMPARTIDA"


Si, és cert, aquesta tardor l'hem compartit i viscut junts, un grup de xiquets de 4 i 5 anys i un grup de persones majors de més de 70!!!


I sense dubte ha estat una experiència meravellosa!!!


"Una tardor compartida" ès el títol d'un projecte intergeneracional (aps) dissenyat conjuntament entre els professionals del centre de dia de l'Alcúdia i les mestres del nostre ncol·legi.


Aquest projecte naix arran de la detecció de la necessitat de comunicació entre dos grups molt distants en edat, com són els xiquets d'infantil i les persones majors, usuàries del centre de dia.


I que té, com a principal objectiu, fomentar la interacció entre xiquets menuts i persones majors, mitjançant l'intercanvi d'experiències, totes elles enquadrades dins de la temàtica de la tardor i aixì, crear lligams afectius entre els participants.


Iniciarem aquest projecte amb dinàmiques de presentació grupals , i després férem les parelles (xiquets –iaios) que s'han mantés en el temps i han provocat aqueixos lligams afectius que buscaven des d'un principi.
Els altres encontres foren d'intensa activitat, des d'una animació lectora, realització d'una treball manual, tast de fruits de la tardor i posterior elaboració d'una coca de carabassa, celebració de la festa de la castanyera, amb disfresses, cançons, danses i la tradicional torrada de castanyes, a més de les celebracions d'aniversaris,


I així, i sense adonar-nos, arribà el dia dels acomiadaments, en aquest dia tan emotiu, ens intercanviarem els regalets i targetes de felicitació nadalenques, acompanyats de nadales i amb una barreja d'emocions: alegria, tristesa, molta estima......i un profund agraïment a tots els participants en aquest projecte que s'han obert els uns als altres, desplegant molta paciència i una infinita generositat.

Aquesta tardor ens deixa emprentes dolces a la nostra memòria, com són les cares de joia i il.lusió dels iaos quan el xiquets travessaven la porta del centre, la motivació que els ha portat a superar-se a ells mateixos, traguent-los de la seua rutina i compartint el món sorollós dels xiquets.

Els xiquets s’enorgullien de tindre amics majors, parlaven d’ells constantment al col.le i preparaven amb il·lusió les diferents visites.

Ja al final del projecte, no podem més que concloure que aquesta tardor, ens ha regalat “AMICS PER SEMPRE”

MOLTES GRÀCIES AL CENTRE DE DIA I A TOTS ELS QUE HI HA PARTICIPAT EN AQUEST BONIC PROJECTE.

CONTINUAREM............

 

                            

 

                      

 

  

 

 

GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS

                                   Hi havia una vegada...............un grup de 25 xiquets de tres anys que travessaren les portes d'aquest col•legi, el sant Andreu de l'Alcúdia, amb una motxilleta a l'esquena per omplir, amb les caretes enceses d'il·lusió, expectació i com no, de por en descobrir i encetar una etapa nova a la seua vida. Ja hi eren al col•le dels majors!!! Tot semblava gran per d'ells, els seus ullets anaven d'ací cap allà intentant retindre tot el que veien, i deixant que la seua curiositat innata, els permetés iniciar un munt d'aprenentatges.


                                 Així entre rialles, cançons , jocs i el sentiment de pertinença a un grup d'amics, a una classe i a un col•legi, han anat superant els tres cursos d'infantil.
Hem arribat a la fi, i com tots els finals, ens omplim de joia i orgull pel treball fet i, al mateix temps, ens envaeix un sentiment de pena pel seu comiat, en pensar que els "soltem". Quantes coses viscudes, quantes abraçades i besets ens hem repartit, quantes llàgrimes hem eixugat........arribant a fer uns lligams difícils de trencar amb el pas del temps.


                               Ells aniran passant cursos, aniran fent-se fadrins, però l'empremta que han deixat ací, a infantil, no s'esborrarà.
Tenim la sort de veure'ls créixer ací també, al col•le sant Andreu. No us perdrem de vista!


                              Des d'ací us desitgem tota la sort del món i que sapigueu que ens teniu ací per sempre.


Un bes ben gran

 

 

                                                                       

 

ENLLAÇOS

educamos
facebook
parròquia
Educació física

SoundCloud Album Record

Escoltant

Cançó del curs - Himno de Colegios Diocesanos
Dades de contacte
Pl. Constitució, 5 45250 L'Alcúdia
secretaria@colegiosanandres.es
96.254.02.82