Lema curs 2018-2019

Al nostre col·le, el Sant Andreu apóstol de l’Alcúdia, ens estem actualitzant dia darrere dia, i aquest web és una bona mostra.

Així doncs, aprofitem aquest mitjà per a presentar-los a grans trets el nostre plantejament pedagògic, a l’etapa d’ Infantil, i compartir amb vostés una xicoteta mostra dels treballs duts a terme al llarg d’aquest 1r trimestre.

A infantil, treballem amb una metodologia basada en projectes, aquests són treballs de certa envergadura que naixen dels interessos dels mateixos alumnes o com a proposta del mestre. Aquests projectes compten amb ingredients tan importants com : motivació, creativitat, treball cooperatiu,implicació i desenvolupament de les diferentes inteligències múltiples; i l’us de ferramentes com: rúbriques i destresses de pensament, a més d'instruments d'avaluació que ens aporten el feedback necessari per comprovar la superació dels objectius i tasques plantejades.

A més, completem la nostra proposta pedagògica amb:

- Programa d’estimulació neuromotora

- Pla de foment de la lectura

- Pla d’acció tutorial

Anem al grà: PROJECTES A INFANTIL

A la classe d'infantil 3 anys s'ha desenvolupat el projecte titulat:

"L'ESCOLA: JUGUEM, ENS EMOCIONEM I.....APRENEM AMB TOTS ELS SENTITS"

A Setembre, els xiquets d'infantil 3 anys del nostre col·le, encetàrem una nova etapa, amb un barreig d'emocions tan grans que fins al monstre de colors li costà desfer i possar cada emoció al seu lloc!! Seguint les emprentes d'aquesta barreja emocional ens endinsàrem en el món dels sentits, ferramenta indispensable per a la descoberta d'ells mateix i del seu entorn.

Així doncs, hem aprofundit amb cadascun dels sentits: oïda, tacte, gust, olfat i vista, experimentant amb ells i relacionant aquestes sensacions viscudes amb les emocions que ens provoquen. D'aquesta mena hem fet audicions musicals, tast de sabors, olorat fragancies bones i dolentes, ens hem adonat del poder de la nostra pell per descobrir textures i finalment ens hem endinsat en el tan encisador i màgic món de la llum!!

I a més, hem aprés i ens hem emocionat amb tots els sentits!!!

Enguany els alumnes d'Infantil 4 anys han treballat en un projecte anomenat "LA TARDOR",

on han aprofundit en els canvis meteorològics propis de la tardor, i tot el que comporten aquests canvis: canvis a l'entorn, canvis climàtics, canvis de roba, canvis fins i tot al rebost!

Per a la descoberta d'aquests canvis han fet un munt d'activitats que han estat molt del seu grat i amb les quals, han disfrutat moltíssim. Destacar l'esmorzar amb fruits de la tardor i la festa de "La castanyera", compartida amb la resta dels grups. Destaquem també les exposicions orals realitzades pels alumnes sobre un aspecte del tema. Així, s'han fet exposicions informatives, fruit de les seues pròpies recerques, cançons i dites populars, treball amb els contes de "la castanyera" i "Per què el pi, l'avet i l'alzina no perden els fulls".

Acompanyant al desenvolupament del projecte, no han faltat dinàmiques de treball cooperatiu, rubriques i destreses de pensament i com no, l'autoavaluació del seu propi treball tan individual com en grup.

Els xiquets de la classe d'Infantil 5 anys , han estat tot el primer trimestre treballant el projecte de "L'UNIVERS".

Tot començà......amb la troballa al pati d'un METEORIT!!!!!!

Han aprés moltíssimes coses relacionades amb l'espai, i sobretot, han disfrutat, més si cal, investigant i descobrint tot el que ens envolta i que no coneixien.

Així, s'han fet autèntics experts en temes com: La teoria del Big Bang, les diferents formes i tipus de galàxies, la nostra via làctia, els diferents planetes que formen el Sistema Solar, amb els seus satèl·lits més importants, també els diferents aparells que s'utilitzen per a observar l’espai, a més de conéixer als astrònoms i astronautes més importants de la història espacial.

En fi, un munt de coses en les quals han aconseguit el més important: aprendre alhora q disfrutat.