Lema curs 2018-2019

AMBIENTS D'APRENENTATGE

A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.

Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.

Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.

Els ambients permeten als nostres alumnes:

-aprendre jugant

-aprendre descobrint

-desenvolupar l'autonomia dels xiquets

-aprendre a cooperar

-aprendre a gestionar les emocions

-viure l’error com a oportunitat per millorar

-desenvolupar el llenguatge oral

-atendre a la diversitat

-potenciar les relacions afectives entre els xiquets

-tractar totes les àrees del currículum d'infantil.

Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.

Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:

- "Jugar a ser"

En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.

Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.

- "Art"

Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.

- "Motricitat fina i lectoescriptura"

La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.

- "Construïm"

A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.

Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.