Lema curs 2018-2019

AMBIENTS D'APRENENTATGE

            A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.

Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.

Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.

           Els ambients permeten als nostres alumnes:

                 -aprendre jugant

                 -aprendre descobrint

                 -desenvolupar l'autonomia dels xiquets

                 -aprendre a cooperar

                 -aprendre a gestionar les emocions

                 -viure l’error com a oportunitat per millorar

                 -desenvolupar el llenguatge oral

                     -atendre a la diversitat

                 -potenciar les relacions afectives entre els xiquets

                 -tractar totes les àrees del currículum d'infantil.

         Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.

Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:

- "Jugar a ser"

                      

En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.

Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.

- "Art"

                       

Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.

- "Motricitat fina i lectoescriptura"

                              

La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.

- "Construïm"

                  

A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.

 

           Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.

ENLLAÇOS

educamos
facebook
parròquia
Educació física

SoundCloud Album Record

Escoltant

Cançó del curs - Himno de Colegios Diocesanos
Dades de contacte
Pl. Constitució, 5 45250 L'Alcúdia
secretaria@colegiosanandres.es
96.254.02.82