Lema curs 2021-2022
I.........SEMBLAVA IMPOSSIBLE!!

I tant que ens semblava impossible allà per setembre quan encetàvem un curs amb el tan gastat concepte de “nova normalitat”, que ningú sabia ben bé què era!!

I ja som a finals de desembre i a punt de tancar el primer trimestre, afortunadament sense cap sobresalt destacable. Ho hem aconseguit!!!!

A setembre, arrancarem el curs plens de dubtes, pors, programacions i projectes en l’aire (sense cap certesa de poder dur-los a terme), protocols anti-covid, grups bombolla..... i una gran quantitat de normes i recomanacions sanitàries que alteraven la vida escolar a la qual estàvem acostumats.
      A poc a poc, la maquinària començà a rodar. Amb uns quants gemecs, tots anàrem assumint i assimilant els canvis als quals ens enfrontàvem.
     És en la capacitat d’adaptació i resiliència, on els nostres menuts ens donaren una gran lliçó. La naturalitat amb la qual acceptaren els canvis va ser realment sorprenent. Per a ells, no hi havia cap problema, sols una xicoteta incomoditat, però que assumien ràpidament. Els xiquets ens han ensenyat a viure el present, el “ací i ara” i el fet d'anar adaptant-nos a allò que vaja sorgint en cada moment. Creiem que ells pensen i senten igual que nosaltres, i no és així. Ens vam avançar (precipitar o anticipar) a pronosticar preocupacions que els xiquets no anaven a tindre. Sols calia haver-los preguntat per la seua visió davant la tornada a l’escola i ens hauríem adonat que ells no estaven massa preocupats i estaven disposats a assumir els canvis que calgueren, confiant cegament amb nosaltres, i d’aquesta manera ens hauríem estalviat fer prediccions molt difícils d’encertar.
    Així doncs, per a nosaltres, els adults (les mestres) ha estat tot un regal poder aprendre de la mirada dels menuts, molt més oberta i mil vegades més adaptativa i creativa.

De totes les restriccions i canvis han sabut trobar la part positiva. Per exemple, els encanta tindre cada dia una zona del patí diferent, la qual cosa els permet canviar els seus jocs, fer files d’entrada al col·legi en un lloc diferent de l'habitual, i també els grups bombolla, que ens han reforçat com a grup, molt més cohesionats que en el curs anterior. Intentant obviar els inconvenients o allò que hem perdut pel camí, per fer el present molt més senzill.

Els nostres alumnes ompliren l’escola de crits, rialles i algunes ploraneres, sempre baix l’assumpció de les normes, i donaren sentit al nostre treball i quefer diari.
I començàrem sabent que cada dia que passava era un regal, una oportunitat d’estar junts i un pas més en la consecució i compliment de les tasques proposades.

Des de l’inici de les classes ens centràrem a cuidar més si cal, les emocions dels nostres xiquets, donant-los l’oportunitat d’expressar-se, ajudant-los a comprendre què és el que es passa i senten, i com no, ensenyant-los ferramentes per a gestionar les seues emocions.

També repremérem els diferents programes ( programa d’acció tutorial, pràctica psicomotriu relacional, programa matemàtic entusiasma’t, estimulació del llenguatge oral, l’anglés , celebració de festivitats, etc.) i la posada en marxa de nous projectes.

Així, en el grup de 3 anys, a més de superar el període d’adaptació a l’escola, un poc més llarg de l'habitual, han estat dedicats a fomentar la seua autonomia personal i conéixer el seu propi cos com a mitja de comunicació i expressió d'emocions. Consolidant-se com a grup i gaudint de tot allò que els ofereix l’escola: relacions entre iguals, jocs, experiències i un fum d’aprenentatges.

En la classe de 4 anys, han desenvolupat un projecte titulat: “Conec el meu cos”, al llarg del qual i mitjançant jocs i cançons, han anat convertir-se en dignes i preparadíssims ajudants de SúperCov, un superheroi amb una missió clara: combatre al maleït coronavirus.
Per a aconseguir-ho han hagut de superar dures proves i adquirir coneixements específics sobre el cos humà, i sobre les mesures higièniques que cal tindre en compte per a vèncer-lo.

Els alumnes de la classe de 5 anys triaren entre 9 propostes, un projecte sobre pintors. Aquest, dissenyat atenent als interessos dels alumnes va anar prenent forma, i descobriren que el món dels pintors és molt variat. Pintors, tots ells artistes, hi ha de moltes classes i maneres, i de tots ells han aprés.
Aquest projecte va ser anomenat “Pintors: gaudint de l’art”. Ha estat una experiència molt bonica per als alumnes, amb la qual han practicat diferents tècniques artístiques i han aprés a mirar i admirar obres artístiques d’estils ben diferents.

Anem fent camí!!!
Ja quasi som al 2n trimestre!!!!!

#SantAndreuACasa

(Torna a llegir les actuacions que des del col•legi hem estat realitzant durant el confinament per als nostres alumnes i familiars)