Lema curs 2020-2021

TRANSFORMANT ESPAIS

L’aprenentatge dels xiquets comença des de dintre d' ells mateixos i amb els altres. Conèixers a ells mateixos i saber regular i gestionar les seues emocions és imprescindible per al seu correcte desenvolupament personal. Alhora que les relacions socials i interaccions amb els companys i amics , els obri les portes a un món on poder compartir, col•laborar, comunicar-se i divertir-se junts, a més d’ensenyar-se a créixer com a persones socials que són.

I l’escola, el nostre col•legi en particular, és un dels llocs idonis per a fer possible aquests aprenentatges.
Amb aquesta premissa i per a millorar la nostra tasca docent, hem treballat amb més profunditat  els ambients d’aprenentatge.
Compartint la definició d'ambient de  María Lina Iglesias Forneiro (2008) com un,

“Conjunt de l'espai físic i relacions que s'estableixen en ell (afectes, relacions interpersonals entre xiquets, adults i societat). Un tot indissociable d'objectes, olors, formes, colors, sons, i persones que habiten i es relacionen en un determinat marc físic que ho conté tot i al mateix temps és contingut per tots aquests elements que bateguen dins d'ell.”

Aquesta mirada pedagògica ens brinda l'oportunitat d'acompanyar als nostres alumnes en el seu pròpi procés d'aprenentage, respectant els seus ritmes, de fer propostes educatives on caben tots, respectant així la diversitat , i deixant-los fer, tocar, manipular, exoerimentar.......junt als companys i adults que hi participen.

Aquest canvi de mirada comportava a més, una reformulació dels nostres espais , tant interiors com exteriors, Així dons, i  conscients de la importància física del nostres espais, ens vam llençar a pensar, redissenyar i transformar -los per fer de cada racó, un ambient d'aprenentatge, oferint als nostres alumnes diferents propostes, amb les quals i mitjançant l'experimentació i el joc, l'aprenentatge fora més significatiu per a ells.

Sense pensar-ho dues voltes i amb el suport i implicació de l’equip directiu ens llançarem a reorganitzar el nostre pati (el calvari).
Així doncs, crearem una zona de joc simbòlic: la cuineta, on els nostres alumnes es convertiren en autèntics xefs, aspirants al títol de màster.
També muntarem una paret musical que ha fet les delícies dels menuts, on s’esplaiaven colpejant i traient sons que els meravellaven i divertien.
Posarem en marxa el nostre hortet, on plantarem tomàquets “cherrry”, carabassetes, enciams, raves, cogombres i freses. Cal dir que més d’un esmorzaret ha estat fet amb productes de l’hort.

També, altres dependències de l'edifici d'infantil han estat redissenyades, com són les aules, el rebedor i el hall, fent estances més acollidores, on els xiquets se senten com a casa.

Són els xiquets els que donen vida als espais, es van fent present dia a dia en eixe espai que habiten, vivint-lo, transformant-lo i fent-lo propi. Espais on passen coses, on descobreixen, s’esbalaeixen i gaudeixen. Espais on es donen les diferents formes de relació amb els altres, amb el temps i amb el món que els envolta.

Junts, creixem i aprenem!

#SantAndreuACasa

(Torna a llegir les actuacions que des del col•legi hem estat realitzant durant el confinament per als nostres alumnes i familiars)