Els alumnes de 5é i 6é de primària han realitzat el projecte d’Aprenentatge Servei (ApS) “SANT ANDREU PROMOU SALUT” en l’àrea de CC Naturalesa. La metodologia ApS, entre altres coses, permet als alumnes aprendre continguts curriculars de forma interdisciplinar i oferir un servei a la societat.

En aquest projecte, l’alumnat ha aprés principalment continguts de CC Naturalesa, però també de Matemàtiques, Llengües, Ed. Física, Ed. Artística i Informàtica.

D’altra banda, el servei que han donat a la societat és la promoció i millora d'hàbits saludables per als seus familiars, els companys del col·legi i a ells mateixos.Logo APS Salut

Després del treball curricular, els alumnes passaren unes enquestes per esbrinar els hàbits alimentaris, d’exercici físic i d’higiene de les persones del seu entorn. A continuació, analitzaren les dades obtingudes, feren gràfics i arribaren a conclusions.

El següent pas fou preparar una Jornada anomenada “Salut i vida” per als familiars al Centre Parroquial en la qual informaven d’eixes dades i en cadascun dels sis estands donaven recomanacions. Prèviament, l'havien promocionat amb una cançó amb lletra inventada per ells i un video. Els estands eren d’Informació General de la Jornada; d’Alimentació; d’Exercici físic; d’Higiene; de Prevenció; i de Primers auxilis. L’assistència fou més ampla de l’esperada, ja que no sols assistiren els pares, sinó que també acudiren iaios i alguns familiars pròxims.

Però ahí no es quedava l’assumpte. A banda de la informació facilitada, tots signaven un contracte en el qual des d’eixe dia es comprometien a canviar o millorar els seus hàbits relacionats amb la salut, planificar-se les accions a realitzar i enviar evidències amb fotos i vídeos per a demostrar-ho. Els objectius són personals de cadascú, de manera que uns volen fer més exercici, altres menjar més fruita i verdura, altres fumar menys o fins i tot deixar-ho definitivament. Mensualment es revisaran si els propòsits marcats s’estan aconseguint i s’ampliarà el contracte.

Enhorabona als alumnes de 5é i 6é de primària pel bon projecte realitzat i per convertir-se en ciutadans actius que es mouen per inquietuds pròpies i dels demés, tal i com ens ensenyà Jesús. També felicitem a les seues famílies per la bona acollida que ha tingut aquesta proposta. Vos compartim el següent videomuntatge del projecte.

Qui ens anava a dir que en les següents setmanes el món en general i nosaltres en particular necessitaríem mantindre aquests hàbits saludables, sobretot els d'higiene, com a conseqüència del COVID-19.

JUNTS FEM COL·LE!!

IMG 20200226 173843