Des de l'àrea d'Educació Plàstica, l'alumnat de segon i tercer curs d'ESO ha dut a terme un projecte molt emotiu. Des de l'assignatura se'ls va proposar una tasca que consistia a expressar, a través d'un dibuix lliure i una paraula, el sentiment d'ànim enfront de la situació actual que estem vivint. Aquest treball ha permès que l'alumnat expresse com se sent i com viu el confinament.

Amb les seues propostes s'ha creat un llibre amb el títol "Junts tot anirà bé" que romandrà al nostre col·legi i ens recordarà que tots units podem fer front a qualsevol realitat.

S'ha realitzat amb molta il·lusió i amb la finalitat de potenciar la imaginació, la creativitat i la intel·ligència emocional, afavorint també el desenvolupament de les capacitats perceptives, expressives i estètiques de l'alumnat.

Podeu vore tots els dibuixos a la pàgina web.

L'objectiu fonamental d'aquest concurs és que els nostres alumnes desenvolupen la seua creativitat i imaginació per a veure i apreciar la relació que existeix entre les matemàtiques i el nostre entorn. La mateixa natura i les obres humanes contenen un mostrari ben extens de formes i conceptes matemàtics. Volem que els descobrisquen i siguen capaços de plasmar-los en una fotografia.

Es poden reflectir polígons, cercles, corbes variades, línies paral·leles, secants, angles, cossos geomètrics, gràfics estadístics, mosaics, simetries, expressions numèriques, etc.

El passat mes de febrer, els alumnes de 2n i 3r d’ESO del Col·legi Sant Andreu van gaudir de la seua primera immersió lingüística a un país de parla anglesa.

Broadstairs va ser la seua destinació, una xicoteta localitat costera al sud-est d’Anglaterra. Tota una setmana  va donar per a moments únics i irrepetibles.

Els alumnes van estar convivint amb una família anglesa per tal de millorar l’idioma i aprendre la seua cultura i estil de vida, tant diferents als nostres.

Tots els matins tenien assistien al centre escolar (Broadsatairs English Center) on tenien dues sessions de classes amb altres estudiants. A les 12 era l’hora de LUNCH i desconnectar un poc abans de les següents activitats ( observatory quiz, excursions a Canterbury, Ramsgate, Morgate).

L’hora de sopar era a les 18h, es reunien amb la seua família i aprofitaven per comentar el que havien fet durant tot el dia. Una vegada havien sopat, el centre anglés els tenia preparades activitats nocturnes fins les 21h , activitats com drama, streetdance, disco, barn dance..)

El dia gran del viatge va ser dijous que anaren a passar el dia a Londres, un dia fantàstic on visitaren el més característica de la capital anglesa: Londoneye, Houses of parliament, Big Ben, BuckighamPalace, Picadilly Center i el famós Harrods.

Va resultar ser tota una experiència tant a nivell lingüístic com personal: van aprendre, van viatjar, van riure, va gaudir.... un gran record per a tota la vida.

"Any 2020: Un virus anomenat APATICUS TOTATIL que fa que la gent estiga trista i apàtica ha començat a propagar-se per tot el món. Els científics han descobert que el contagi es produeix amb el mínim contacte. Per a poder avançar amb la investigació i trobar la cura a aquesta amenaça global necessiten la teua ajuda."
Els nostres alumnes de Secundària han despertat el dimarts 21 d'abril amb aquest missatge. Tenen una missió ben important que els portarà a salvar la humanitat. Amb tot el que han aprés durant el curs, hauran de superar diferents proves d'un Escape Room Virtual que els portarà a trobar la vacuna contra el virus Apaticus Totalis.
A la pàgina web poden trobar tota la informació de la missió, un vídeo de presentació, les instruccions i l'accés directe als jocs (cada cicle de Secundària en té un). De segur que ho aconsegueixen ben prompte!

imatge 1
imatge 2
imatge 3
imatge 4

Com ja és sabut en arribar novembre ens toca traure les lletres al carrer i aquest curs se n’ha fet càrrec el nostre alumnat de secundària amb l’activitat “Sigues creatiu i escriu”.