Lema curs 2020-2021
El Col·legi Sant Andreu Apòstol substitueix la clàssica Sant Silvestre per una Gimcana Solidària per tal d’adaptar-se a la situació sanitària actual.
En arribar Nadal el Col·legi Sant Andreu Apòstol rep aquest temps litúrgic amb una jornada especial per al nostre alumnat i aquest curs ho hem fet amb una gimcana solidària.

La innovació educativa és una constant al Col·legi Sant Andreu amb el propòsit d’aconseguir que els nostres alumnes assolisquen les competències de cada assignatura de la forma més divertida possible.

És per això que, donada la impossibilitat de fer treballs en grup i haver de mantindre la distància social, s’ha optat per buscar altres mètodes que motiven als alumnes a assolir els continguts.

Amb aquesta intenció durant el primer trimestre de biologia els alumnes han hagut de realitzar aquests treballs:

LA CÈL·LULA COMESTIBLE

El propòsit d’aquest treball era repassar les diferents parts de la cèl·lula eucariota, per la qual cosa van agafar diferents tipus d’ingredients que tingueren la forma apropiada. Amb aquestos van cuinar unes meravelloses cèl·lules comestibles.

TIKTOKS SALUDABLES

Aprofitant l’afició dels joves per aquest tipus d’aplicació se’ls va proposar que feren un vídeo en què mostraren la importància de tindre hàbits saludables per tal d’evitar malalties: la importància de rentar-se bé, de portar una dieta saludable, de fer exercici regularment, etc.

EXPERIMENTACIÓ

L’experimentació és una de les ferramentes més poderoses per tal que els alumnes adquirisquen un profund aprenentatge sobre la matèria. És per això que l’última tasca que se’ls va proposar consistia en donar-los una llista de materials (morter, got , cullera, dos caramels i agua) i un objectiu: calia demostrar utilitzant aquests materials la importància de mastegar adequadament els aliments. I, només amb aquestes instruccions, van ser capaços de dissenyar l’experiment. Series tu capaç de fer-ho?

Des de l'àrea d'Educació Plàstica, l'alumnat de segon i tercer curs d'ESO ha dut a terme un projecte molt emotiu. Des de l'assignatura se'ls va proposar una tasca que consistia a expressar, a través d'un dibuix lliure i una paraula, el sentiment d'ànim enfront de la situació actual que estem vivint. Aquest treball ha permès que l'alumnat expresse com se sent i com viu el confinament.

Amb les seues propostes s'ha creat un llibre amb el títol "Junts tot anirà bé" que romandrà al nostre col·legi i ens recordarà que tots units podem fer front a qualsevol realitat.

S'ha realitzat amb molta il·lusió i amb la finalitat de potenciar la imaginació, la creativitat i la intel·ligència emocional, afavorint també el desenvolupament de les capacitats perceptives, expressives i estètiques de l'alumnat.

Podeu vore tots els dibuixos a la pàgina web.

El dimarts 16 de juny va tindre lloc la Gala de Comiat del curs 2019-2020. Adaptant-nos a la situació que ens ha tocat viure no es podia dur a terme de forma diferent, celebràrem la primera Gala Virtual de Comiat del col·legi Sant Andreu Apòstol.

La cita tingué lloc a les 11:30 del matí i va ser tot un èxit de participació. Ens retrobarem professorat  i alumnat per compartir un moment tan especial després d’un trimestre tan complicat i excepcional en confinament. Un merescut encontre després de tant d’esforç virtual.

L'objectiu fonamental d'aquest concurs és que els nostres alumnes desenvolupen la seua creativitat i imaginació per a veure i apreciar la relació que existeix entre les matemàtiques i el nostre entorn. La mateixa natura i les obres humanes contenen un mostrari ben extens de formes i conceptes matemàtics. Volem que els descobrisquen i siguen capaços de plasmar-los en una fotografia.

Es poden reflectir polígons, cercles, corbes variades, línies paral·leles, secants, angles, cossos geomètrics, gràfics estadístics, mosaics, simetries, expressions numèriques, etc.