Lema curs 2018-2019
El desig d’aconseguir un clima de convivència adequat, que fomente la resolució pacífica i constructiva dels conflictes i el rebuig total i absolut de l’assetjament, ens mouen a plantejar el projecte que vos presentem.
Considerem l’espai de la tutoria com ideal per a treballar la prevenció dels conflictes i el foment de valors de convivència democràtica i igualitària.
Amb aquests objectius naix el projecte que ja ha passat pels nostres alumnes de secundària: prevenció de la violència i promoció de la convivència.

Durant la primera avaluació, una de les sessions de tutoria de cada mes, l’orientadora del centre ha intervingut a cadascun dels cursos de l’etapa d’educació secundària per a treballar amb ells diferents continguts:
  • L’educació en valors: amabilitat, acceptació, amistat, convivència.
  • L’empatia.
  • L’autoconeixement.
  • L’assetjament escolar, l’assetjament entre iguals.
  • El conflicte: conceptualització, maneres adequades de manejar-ho.
  • Els estils de comunicació.
Per a cadascun dels cursos s’ha escollit una temàtica distinta i s’han distribuït els continguts de la següent forma:
  • 1r d’ESO: La diversitat, l’amabilitat i l’acceptació són les claus d’una convivència pacífica.
Tres sessions enfocades a posar front a front diversitat i normalitat, amabilitat i desconsideració, acceptació i rebuig, per a concloure en una última sessió que “tots som únics”.
  • 2n d’ESO: front l’assetjament: tolerància 0.
Intentem que els alumnes reconeguen l’assetjament, entenguen la importància que tenen els espectadors i siguen capaços d’actuar davant un cas d’aquest tipus quan es presente.
  • 3r d’ESO: La resolució constructiva dels conflictes és el fonament de la convivència.
¿Què és un conflicte? Els nostres alumnes han de ser conscients que els conflictes no sols tenen una part negativa, perquè amb cada conflicte se’ns presenta una nova oportunitat de créixer. Però per a que realment siga així, hem d’aprendre a identificar i controlar les nostres emocions.
  • 4t d’ESO: Conèixer i practicar estils de comunicació adequats són les bases d’una bona convivència.
Existeixen formes molt diverses de relacionar-nos amb les persones que ens envolten, diferents estils d’afrontament de conflictes, per això, el propòsit d’aquestes sessions està enfocat a potenciar l’escolta activa i l’empatia en els nostres alumnes de 4t d’ESO.

IMG 20181217 135039
IMG 20181217 135054