Notícies
INICI CURS 2019/20

Ja ha arribat setembre, i amb ell, les festes del poble i tot seguit , l'inici d'un nou curs.
Un any més, ens enfrontem a nous reptes amb nous projectes i objectius per aconseguir traure el millor de cadascú sempre amb entusiasme, il.lusió i com no, una bona dosis d'esforç.
Donem la benvinguda a les famílies que s'incorporen per primera vegada a la nostra comunitat educativa, i els desitgem una molt bona estada.
Inici de classes i horari
Les classes comencen el dilluns 9 de Setembre per a les tres etapes: Infantil, primària i secundària.
L'horari per a aquest mes de setembre és el següent:
Infantil i primària: matins de 9-13 h
Secundària: matins de 9-14 h.
SANT ANDREU PARTICIPA EN PILOTA A L'ESCOLA
Des de fa uns anys, el nostre centre promociona la pràctica de la pilota valenciana mitjançant les unitats didàctiques en l'àrea d'Educació Física i la participació dels nostres alumnes de 4t de primària en el programa "Pilota a l'escola" de la Federació de Pilota Valenciana. Aquesta envia un pilotari professional i un tècnic per a què els ensenyen com es protegeix les mans un jugador d'elit, preguntar-los curiositats en l'entrevista que preparem en classe i fer la part pràctica. Enguany han vingut Jose Garcia "el Moro" i David Sanjuán, respectivament, i hem jugat amb ells al C/Patrici Boronat.
GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS
GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS
Hi havia una vegada...............un grup de 25 xiquets de tres anys que travessaren les portes d'aquest col•legi, el sant Andreu de l'Alcúdia, amb una motxilleta a l'esquena per omplir, amb les caretes enceses d'il·lusió, expectació i com no, de por en descobrir i encetar una etapa nova a la seua vida. Ja hi eren al col•le dels majors!!! Tot semblava gran per d'ells, els seus ullets anaven d'ací cap allà intentant retindre tot el que veien, i deixant que la seua curiositat innata, els permetés iniciar un munt d'aprenentatges.
Així entre rialles, cançons , jocs i el sentiment de pertinença a un grup d'amics, a una classe i a un col•legi, han anat superant els tres cursos d'infantil.
Hem arribat a la fi, i com tots els finals, ens omplim de joia i orgull pel treball fet i, al mateix temps, ens envaeix un sentiment de pena pel seu comiat, en pensar que els "soltem". Quantes coses viscudes, quantes abraçades i besets ens hem repartit, quantes llàgrimes hem eixugat........arribant a fer uns lligams difícils de trencar amb el pas del temps.
Ells aniran passant cursos, aniran fent-se fadrins, però l'empremta que han deixat ací, a infantil, no s'esborrarà.
Tenim la sort de veure'ls créixer ací també, al col•le sant Andreu. No us perdrem de vista!
Des d'ací us desitgem tota la sort del món i que sapigueu que ens teniu ací per sempre.
Un bes ben gran
ESTADA A LA GRANJA-ESCOLA
INFANTIL A LA GRANJA-ESCOLA "SERRA DE MARIOLA"
Els alumnes d'Infantil, en aquest últim trimestre hem fet una estada de 2 dies a la granja-escola Serra de Mariola en Bocairent.
Aquesta activitat forma part del projecte "la Granja" treballat en els tres nivells, i per tant, vinculada al currículum d'Infantil.
La granja-escola ofereix als xiquets gaudir d'un aprenentatge en la natura, ple d'estímuls sensorials que difícilment els podem oferir en les aules. Aquest aprenentatge es dóna mitjançant les diferents activitats com són: passeig a cavall, observar, tocar i alimentar als animals de la granja, fer tallers amb herbes aromàtiques i també fent xicotetes excursions per conéixer l'entorn cultural de la granja-escola.
A més amb aquesta activitat desenvolupem l'autonomia del xiquet, reforçant la pertinença a un grup i els lligams d'afecte i cohesió entre els companys, així també com el control emocional. Per a molt xiquets és la primera vegada que dormen fora de casa i els suposa un gran esforç de superació de la por a la separació.
Han estat dos dies magnífics, fins i tot l'oratge ens acompanyà( ni fred ni calor), els monitors que ens han atés han estat molt eficients i l'experiència sense dubte, ha resultat molt, molt positiva, per a repetir d'ací dos anys, com ja va se'n habitual.
MERCAT SOLIDARI DEL LLIBRE
- Fer que cada alumne del nostre col·legi porte un llibre per tal de poder vendre’l al mercat solidari.
- Fer que tots compren els llibres que hem dut.
- Recaptar diners per a “un verano diferente” de la Fundació de Col·legis Diocesans.
BIOLOGIA PRÀCTICA
Els alumnes de 3r d'ESO han realitzat en l'assignatura de biologia les UDI (unitat didàctica intel·ligent) corresponents a la segona avaluació.
Durant la primera de les UDI han estudiat d'una manera pràctica en què consisteix una dieta saludable i per a fer-ho n’han dissenyat una de manera cooperativa. També van examinar les etiquetes dels aliments, posant especial atenció als conservants i additius i finalment realitzàrem una reflexió sobre les malalties relacionades amb una mala alimentació sobre les quals van fer un anunci publicitari per prevenir-la.
AMBIENTS D'APRENENTATGE
AMBIENTS D'APRENENTATGE
A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.
Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.
Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.
Els ambients permeten als nostres alumnes:
-aprendre jugant
-aprendre descobrint
-desenvolupar l'autonomia dels xiquets
-aprendre a cooperar
-aprendre a gestionar les emocions
-viure l’error com a oportunitat per millorar
-desenvolupar el llenguatge oral
-atendre a la diversitat
-potenciar les relacions afectives entre els xiquets
-tractar totes les àrees del currículum d'infantil.
Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.
Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:
- "Jugar a ser"
En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.
Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.
- "Art"
Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.
- "Motricitat fina i lectoescriptura"
La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.
- "Construïm"
A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.
Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.
Projecte Cicle de l'aigua en 3r de Primària
Els alumnes de 3r de Primària finalitzàrem la 1a avaluació amb la tasca final d'un projecte que ens ha permés investigar les característiques del relleu que ens envolta. El cicle de l'aigua i els diferents estats d'aquesta, les representacions de la Terra, els paisatges naturals i humanitzats així com el relleu del paisatge de costa, han sigut alguns dels temes triats per a finalitzar el treball dins l'àrea de les ciències socials d'aquests mesos passats. Enhorabona xiquets! Gran treball i excel·lent resultat! Ara a pel següent!
Projecte "Així és el meu poble"
Prevenció de la violència i promoció de la convivència en Secundària
Projectes a Infantil
Al nostre col·le, el Sant Andreu apóstol de l’Alcúdia, ens estem actualitzant dia darrere dia, i aquest web és una bona mostra.
Així doncs, aprofitem aquest mitjà per a presentar-los a grans trets el nostre plantejament pedagògic, a l’etapa d’ Infantil, i compartir amb vostés una xicoteta mostra dels treballs duts a terme al llarg d’aquest 1r trimestre.
A infantil, treballem amb una metodologia basada en projectes, aquests són treballs de certa envergadura que naixen dels interessos dels mateixos alumnes o com a proposta del mestre. Aquests projectes compten amb ingredients tan importants com : motivació, creativitat, treball cooperatiu,implicació i desenvolupament de les diferentes inteligències múltiples; i l’us de ferramentes com: rúbriques i destresses de pensament, a més d'instruments d'avaluació que ens aporten el feedback necessari per comprovar la superació dels objectius i tasques plantejades.
A més, completem la nostra proposta pedagògica amb:
- Programa d’estimulació neuromotora
- Pla de foment de la lectura
- Pla d’acció tutorial
Anem al grà: PROJECTES A INFANTIL
A la classe d'infantil 3 anys s'ha desenvolupat el projecte titulat:
"L'ESCOLA: JUGUEM, ENS EMOCIONEM I.....APRENEM AMB TOTS ELS SENTITS"
A Setembre, els xiquets d'infantil 3 anys del nostre col·le, encetàrem una nova etapa, amb un barreig d'emocions tan grans que fins al monstre de colors li costà desfer i possar cada emoció al seu lloc!! Seguint les emprentes d'aquesta barreja emocional ens endinsàrem en el món dels sentits, ferramenta indispensable per a la descoberta d'ells mateix i del seu entorn.
Així doncs, hem aprofundit amb cadascun dels sentits: oïda, tacte, gust, olfat i vista, experimentant amb ells i relacionant aquestes sensacions viscudes amb les emocions que ens provoquen. D'aquesta mena hem fet audicions musicals, tast de sabors, olorat fragancies bones i dolentes, ens hem adonat del poder de la nostra pell per descobrir textures i finalment ens hem endinsat en el tan encisador i màgic món de la llum!!
I a més, hem aprés i ens hem emocionat amb tots els sentits!!!
Enguany els alumnes d'Infantil 4 anys han treballat en un projecte anomenat "LA TARDOR",
on han aprofundit en els canvis meteorològics propis de la tardor, i tot el que comporten aquests canvis: canvis a l'entorn, canvis climàtics, canvis de roba, canvis fins i tot al rebost!
Per a la descoberta d'aquests canvis han fet un munt d'activitats que han estat molt del seu grat i amb les quals, han disfrutat moltíssim. Destacar l'esmorzar amb fruits de la tardor i la festa de "La castanyera", compartida amb la resta dels grups. Destaquem també les exposicions orals realitzades pels alumnes sobre un aspecte del tema. Així, s'han fet exposicions informatives, fruit de les seues pròpies recerques, cançons i dites populars, treball amb els contes de "la castanyera" i "Per què el pi, l'avet i l'alzina no perden els fulls".
Acompanyant al desenvolupament del projecte, no han faltat dinàmiques de treball cooperatiu, rubriques i destreses de pensament i com no, l'autoavaluació del seu propi treball tan individual com en grup.
Els xiquets de la classe d'Infantil 5 anys , han estat tot el primer trimestre treballant el projecte de "L'UNIVERS".
Tot començà......amb la troballa al pati d'un METEORIT!!!!!!
Han aprés moltíssimes coses relacionades amb l'espai, i sobretot, han disfrutat, més si cal, investigant i descobrint tot el que ens envolta i que no coneixien.
Així, s'han fet autèntics experts en temes com: La teoria del Big Bang, les diferents formes i tipus de galàxies, la nostra via làctia, els diferents planetes que formen el Sistema Solar, amb els seus satèl·lits més importants, també els diferents aparells que s'utilitzen per a observar l’espai, a més de conéixer als astrònoms i astronautes més importants de la història espacial.
En fi, un munt de coses en les quals han aconseguit el més important: aprendre alhora q disfrutat.
Seguretat Vial a 1r i 2n de primària
Vialdea és un parc educatiu molt innovador on es treballen els valors de la seguretat vial, la convivència i el respecte.
Allí els nostres alumnes van poden experimentar la vida quotidiana d’una ciutat a xicoteta escala, descobrint el món dels bombers, metges, mecànics,…
Tot dins d’un marc de referència tan important com és l’educació vial i cívica.
Visita a la Font Roja Alcoi
Colpbol
Enguany els alumnes de 5é de primària han pogut conéixer i practicar un esport nou en la UDI “EL COLPBOL”.
Han realitzat la rutina de pensament “Abans pensava-Ara pense”, visualitzat videos sobre aquest esport, jocs i partidets de Colpbol, prova escrita i autoavaluació.
Aquest esport coeducatiu i integrador els ha agradat moltíssim!!
Visitem el port
Els alumnes de 3r a 6é de primària visiten el Port de València.
Aprenen la importància que té un port comercial per a una ciutat, navegem a bord d’un catamarà i aprenem nocions bàsiques de navegació.
També visitem la Llotja de peix i les instal·lacions de les bases esportives de la Copa Amèrica i del Circuit de fòrmula 1.
Per últim, finalitzem la jornada amb jocs al Parc de Gulliver.
Teatre en Anglés
Els alumnes de 5é i 6é han gaudit de l’obra de teatre DARTAGNYAN. S’ho han passat d’allò més bé i han pogut participar de primera mà sent ells mateix “characters in the play”.
We enjoyed and spent a graet time.
Fira Universitaria
Els nostres alumnes de 4t d’ESO han visitat la 2a edició de la “Fira Universitaria” a la Devesa.
Dins del procés orientador en el que estem immersos, els alumnes han pogut rebre informació de primera mà de diferents Universitats i Instituts de Secundària.
A més, han pogut gaudir de xarrades com “Metodologia de treball a la universitat”, “Taller de lideratge, emprendeduria i innovació”, “Relació entre Art i Tecnologia a l’actualitat”, “La formació profesional; un objectiu de futur”,…
Ha estat un matí ben aprofitat i motivador.
Visita de 3r i 4t d’ESO a la llibreria
Interpretació alumnes infantil 5 anys
Representació teatral dels alumnes i les alumnes d’infantil 4 anys
Els alumnes han recreat un xicotet musical on contaven un dels disbarats més divertits de l’obra d’Alícia al País de les Meravelles.
Uns soldats havien plantat uns rosers amb roses blanques, quan es donen compter de l’errada, s’afanyaren a repintar-les per a evitar que la Reina els tallara el cap.
UDI: “La reproducció”
En aquesta UDI els alumnes de 6é han realitzat:
- Rutines de pensament
- Un mural: “les etapes de la vida” amb fotos de familiars
- Anàlisi de les pròpies ecografies
- Encontre amb la comare Cristina Mateu del Centre de Salut de l’Alcúdia.
- Activitats cooperatives.
- Autoavaluacions
Representació del Capitol 1 de Alicia per part dels més menuts
RECUPERACIONS 2A AVALUACIÓ CURS 2015-16
RECUPERACIONS ASSIGNATURES 2a AVALUACIÓ
CURS: 2015-16
1r i 2n ESO
Musical de “Aladín”
V Marxa Diocesana
Aquest any anem a caminar per una part de la ruta del “Ulls Negres”. Concretament el tram entre Caudiel i Jérica. Seran uns 9 quilòmetres en els quals els alumnes de 2n d’ESO podran no només gaudir del paisatge, sinó de la companyia d’altres xiquets de la seva mateixa edat, d’un altre col·legi , d’una altra localitat, però segurament amb les seves mateixes il·lusions, inquietuds, etc.
Alícia en el País de les Meravelles
PRELAT Programa de prevenció de lesions d’accidents de trànsit
La xerrada l’ha realitzat Mª José, fisioterapeuta del Centre de Salut de l’Alcúdia, i Carlos, un xic amb una lesió medul·lar causada en un accident de trànsit.
Aquest programa es sol·licitarà tots els anys a l’Àrea de Salut de la Ribera per a l’alumnat de 4t d’ESO perquè en aquestes edats tota precaució és poca.
3×3 de Bàsquet
Cultura Valenciana
Com ja sabeu i seguint la línea de Centre, enguany hem decidit treballar algunes àrees mitjançant Unitats Didàctiques Intel·ligents (UDI’s) que inclouen metodologies innovadores, entre elles l’àrea de Cultura Valenciana a cinqué de Primària.
Els nostres alumnes estan treballant en aquests moments la UDI; “Coneixent la nostra geografia i población” mitjançant una dinàmica de treball cooperatiu “Puzzle d’Aronson” on els alumnes es converteixen en experts d’una part dels continguts que volem que aprenguen i ho transmeten als seus companys.
A més, ens ha visitat un tècnic d’educació mediambiental i hem pogut gaudir i aprendre d’una sessió de formació sobre els espais naturals protegits de la nostra comunitat i la importància de la seua proteció.
Acomiadem el curs a Terra Mítica
Després d’un any d’esforç i aprenentatge , els alumnes de primària s’acomiaden d’aquest curs amb la visita al parc temàtic Terra Mítica .
Ja arriba l’estiu
Després d’un any d’esforç i aprenentatge , els alumnes d’infantil celebren el final de les classes amb la tradicional “xopà” .
Fins al pròxim curs , bon estiu.
Dades d’examens de recuperació

RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA ANY ACADÈMIC 2014-15


A la granja escola
Els alumnes de infantil i primer cicle de primària visiten la granja escola “Casablanca” en Xàtiva.
I per la nit a la disco
V Coleolimpiades de Col·legis Diocesans
8 de maig, V coleolimpiades de col·legis diocesans, es celebrarà a les instal·lacions esportives de del riu Túria a València.
Els participants del col·legi Sant Andreu, els alumnes de 6è, es preparen per a la imminent cita esportiva.
Ja ha arribat el dia! Competim i ho passem bé.
Visita a la llibreria
Els alumnes de 3r i 4t d’ESO compren llibres per regalar-los als companys el dia del llibre.
Descobrim Xina amb Zhi Hua Zhang
La mamà de Xavi en visita i en ensenya les costums, tradicions i altres coses de Xina.
La volta al Món en 80 dies
Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.
La volta al Món en 80 dies – Àsia
Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.
La volta al Món en 80 dies – Europa
Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.
La volta al Món en 80 dies – Àfrica
Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.
Al Continent Africà visitem les piràmides amb les seues mòmies i després ens farem unes caretes molt vistoses.
IV Marxa Diocesana
El nostres alumnes de 2n de ESO han participat en la IV Marxa Diocesana entre L’Orxa i Villalonga. És tracta d’un trajecte d’uns 12 km per una via verda que aprofita l’antiga línea ferroviària des d’Alcoi a Gandia. Aquesta via transcorre paral·lela al riu Serpis i en el seu trajecte ens trobem varies fabriques de llum i passem per quatre túnels.
Aquesta activitat ens ha permès conèixer a companys d’altres col·legis i passar un dia gaudint d’un paratge meravellós.
Visita a la Cooperativa de l’Alcúdia
Els alumnes de 3r de ESO visiten les instal·lacions de la cooperativa d’Alcúdia