Lema curs 2020-2021

Notícies

I........ QUÈ ÉS PER A NOSALTRES LA INFÀNCIA?

                            I........ QUÈ ÉS PER A NOSALTRES LA INFÀNCIA?

 

          Finals de març, abril.... comencen a publicar-se diferents decrets sobre el període de matrícula i admissió d’alumnes per al curs vinent i....... les distintes xarxes socials s’omplin de reclams publicitaris de col·legis que mostren i ofereixen la seua proposta educativa. Propostes totes elles molt atractives, precioses en la presentació, que atreuen sobre manera l’atenció de possibles famílies que enceten el camí d ’entrada dels seus fills al sistema educatiu.

          Des del web del nostre col·legi, i també en altres xarxes socials com Facebook i Instagram, els presentem la nostra proposta pedagògica i les línies o principis pedagògics que marquen el nostre camí. Però no sols amb un bonic vídeo , que també, sinó a més compartint amb tots vostès la nostra profunda reflexió del que som, i el que volem aconseguir com a escola.

          I comencem en el primer graó: L’etapa d’infantil.

Aquesta reflexió arranca del mateix concepte d’infància que tenim. Què és per a nosaltres, equip docent d’infantil, la infància?

Després d’anys d’experiència, de superar corrents pedagògiques (ja arcaiques i obsoletes, però que encara estan profundament arrelades en moltes escoles), de formació continuada i atenció posada en el canvi paradigmàtic que actualment s’està donant en el camp de l’educació , hem construït el nostre propi concepte d’infància i per tant en la consideració que tenim del xiquet/a .

Seguint les corrents pedagògiques postmodernistes, concebem “a l’alumne com a co-constructor de coneixement i de la seua pròpia identitat, contextualitzat en un temps, lloc i cultura. Així doncs, considerem al xiquet com un ésser ric i ple de potencialitats, que fa el seu propi procés d’aprenentatge junt amb altres persones i a través de les relacions que entre elles s’estableixen, creant així també la seua construcció social, vessant inseparable de qualsevol aprenentatge.”

Aquesta conceptualització de l’alumne, marca i defineix els nostres propis principis pedagògics, així com les diferents metodologies a emprar.

          Principis pedagògics:

          1. Escola inclusiva. Respecte a la diversitat, i el convenciment que la diversitat és una font de riquesa.

          2. Escola del benestar. Fer de l’escola un espai segur, confortable, que ofereix confiança als nostres alumnes, des de la pedagogia sensible i del tacte.

          3. Escola participativa. Promoure la participació de tots els membres de la comunitat educativa en les decisions que ens afecten, donant un protagonisme essencial als alumnes. Fomentar l’escolta activa i el diàleg.

          4. Escola d’oportunitats d’aprenentatge. Escola pensada i dissenyada per a oferir en tot moment i en qualsevol espai ocasions d’aprenentatge significatiu que responguen a un objectiu i meta educativa, mitjançant l’experimentació i fomentat l’autonomia i creativitat dels alumnes.

          5. Escola diocesana. Escola conceptualitzada baix el prima d’escola evangelitzadora, que fa dels valors cristians la seva identitat.

Aquests principis són el bastiment sobre el qual ‘s’articulen les nostres actuacions educatives. Aquestes actuacions necessiten metodologies actives que tinguen en compte els principis abans esmentats.

          Entres altres, destaquem la metodologia d’ambients d’aprenentatge com a creadora de situacions que partint de l’experimentació, manipulació i joc, possibiliten un aprenentatge significatiu per als alumnes.

          El treball cooperatiu és habitualment emprat en les nostres aules, doncs és en les interaccions dels alumnes  on sorgeix la cooperació i col·laboració, actituds d’ajuda i per tant l’aprenentatge entre iguals.

          Treball per projectes, metodologia molt motivadora, ja que naix dels interessos dels alumnes i on conflueixen altres àrees anomenades transversals.

          Projecte d’aprenentatge-servei, metodologia marcada per un vessant profundament social, amb la voluntat ferma d’oferir un servei social a la comunitat en la qual estem immersos, alhora que el nostre alumnat realitza un aprenentatge lligat al currículum pertinent.

 

A grans trets, aquesta és la nostra proposta, esperem que els agrade i compartisquen amb nosaltres el bonic camí de l’educació i ens confien els seus millors tresors: els seus FILLS. Per a nosaltres, no ho dubten ni un instant, també ho són!!!!

 

Des d’ací, els convidem a posar-se en contacte amb nosaltres i així, els contarem personalment tot açò que han llegit i més.

 

Junts, creixem i aprenem!!

 

COL·LEGI SANT ANDREU APÒSTOL

Llegir més

PRIMÀRIA DESENVOLUPA LA COMPETÈNCIA DIGITAL

En l'etapa de primària des del final del primer trimestre i en tot  el segon s'ha desenvolupat la competència digital del nostre alumnat de 4t, 5é i 6é de primària.

Als nostres alumnes se'ls ha facilitat un correu electrònic corporatiu per a iniciar-se en l'aplicació "Classroom" de la plataforma Google Suite for Education. Des de diverses àrees curriculars, han elaborat tasques com textos, "kahoots", "padlets" i demés activitats interactives; també se'ls ha proporcionat material per a facilitar l'estudi i consolidar continguts curriculars; i, en definitiva, han adquirit destreses digitals que els servirà per a futurs aprenentatges.

Com diu el dit "No hi ha mal que per bé no vinga" i la situació COVID ens ha accelerat aquest procés de digitalització de l'ensenyament-aprenentatge. A continuar millorant!!!

 

IMG-20210331-WA0046
IMG-20210331-WA0047
IMG-20210331-WA0048
IMG-20210331-WA0049
IMG-20210331-WA0050
IMG-20210331-WA0052
IMG-20210331-WA0053
IMG-20210331-WA0054
IMG-20210331-WA0055
IMG-20210331-WA0056
IMG-20210331-WA0057
IMG-20210331-WA0058
IMG-20210331-WA0060
IMG-20210331-WA0061
IMG-20210331-WA0062
IMG-20210331-WA0063
IMG-20210331-WA0064
IMG-20210331-WA0066
IMG-20210331-WA0067
IMG-20210331-WA0068
IMG-20210331-WA0069

Llegir més

GIMCANA SOLIDÀRIA AL COL·LEGI SANT ANDREU APÒSTOL

El Col·legi Sant Andreu Apòstol substitueix la clàssica Sant Silvestre per una Gimcana Solidària per tal d’adaptar-se a la situació sanitària actual.
En arribar Nadal el Col·legi Sant Andreu Apòstol rep aquest temps litúrgic amb una jornada especial per al nostre alumnat i aquest curs ho hem fet amb una gimcana solidària.

Llegir més

A LA TEUA SALUT!

Els alumnes de 1r de primària hem treballat al llarg del primer trimestre el projecte “A LA TEUA SALUT: EL COS HUMÀ I LA SALUT”. A classe hem fet activitats de diferent tipus com ninots articulats, còmics sobre hàbits saludables i el joc de bingo d’aliments així com exercici físic saludable.

Per a finalitzar el projecte hem rebut la visita de la infermera Clori i d’Érik. El taller ha consistit en conèixer la RCP (Reanimació Cardiopulmonar) i els primers auxilis. Aprofitant la situació extraordinària que estem passant sobre la pandèmia, també hem parlat sobre la COVID-19 i les normes de seguretat. Hem acabat el taller amb la cançó “Cançó de reanimació”. 

Moltíssimes gràcies a Clori i Érik per la vostra visita, hem aprés molt i ho hem passat súper bé!!! Ara coneixem un poc més com és el nostre cos i com hem de cuidar-lo per a tindre una vida saludable.

IMG-20201222-WA0003
IMG-20201222-WA0004
IMG-20201222-WA0005
IMG-20201222-WA0006
IMG-20201222-WA0007
IMG-20201222-WA0008
IMG-20201222-WA0009
IMG-20201222-WA0010
IMG-20201222-WA0011
IMG-20201222-WA0012
IMG-20201222-WA0013
IMG-20201222-WA0014
IMG-20201222-WA0015
IMG-20201222-WA0016
IMG-20201222-WA0017
IMG-20201222-WA0018
IMG-20201222-WA0019
IMG-20201222-WA0020
IMG-20201222-WA0021
IMG-20201222-WA0022
IMG-20201222-WA0023
IMG-20201222-WA0024
IMG-20201222-WA0025
IMG-20201222-WA0026

 

Llegir més

I.........SEMBLAVA IMPOSSIBLE!!!!

I.........SEMBLAVA IMPOSSIBLE!!

         I tant que ens semblava impossible allà per setembre quan encetàvem un curs amb el tan gastat concepte de “nova normalitat”, que ningú sabia ben bé què era!!

        I ja som a finals de desembre i a punt de tancar el primer trimestre, afortunadament sense cap sobresalt destacable. Ho hem aconseguit!!!!

       A setembre, arrancarem el curs plens de dubtes, pors, programacions i projectes en l’aire (sense cap certesa de poder dur-los a terme), protocols anti-covid, grups bombolla..... i una gran quantitat de normes i recomanacions sanitàries que alteraven la vida escolar a la qual estàvem acostumats.
      A poc a poc, la maquinària començà a rodar. Amb uns quants gemecs, tots anàrem assumint i assimilant els canvis als quals ens enfrontàvem.
     És en la capacitat d’adaptació i resiliència, on els nostres menuts ens donaren una gran lliçó. La naturalitat amb la qual acceptaren els canvis va ser realment sorprenent. Per a ells, no hi havia cap problema, sols una xicoteta incomoditat, però que assumien ràpidament. Els xiquets ens han ensenyat a viure el present, el “ací i ara” i el fet d'anar adaptant-nos a allò que vaja sorgint en cada moment. Creiem que ells pensen i senten igual que nosaltres, i no és així. Ens vam avançar (precipitar o anticipar) a pronosticar preocupacions que els xiquets no anaven a tindre. Sols calia haver-los preguntat per la seua visió davant la tornada a l’escola i ens hauríem adonat que ells no estaven massa preocupats i estaven disposats a assumir els canvis que calgueren, confiant cegament amb nosaltres, i d’aquesta manera ens hauríem estalviat fer prediccions molt difícils d’encertar.
    Així doncs, per a nosaltres, els adults (les mestres) ha estat tot un regal poder aprendre de la mirada dels menuts, molt més oberta i mil vegades més adaptativa i creativa.

    De totes les restriccions i canvis han sabut trobar la part positiva. Per exemple, els encanta tindre cada dia una zona del patí diferent, la qual cosa els permet canviar els seus jocs, fer files d’entrada al col·legi en un lloc diferent de l'habitual, i també els grups bombolla, que ens han reforçat com a grup, molt més cohesionats que en el curs anterior. Intentant obviar els inconvenients o allò que hem perdut pel camí, per fer el present molt més senzill.


    Els nostres alumnes ompliren l’escola de crits, rialles i algunes ploraneres, sempre baix l’assumpció de les normes, i donaren sentit al nostre treball i quefer diari.
I començàrem sabent que cada dia que passava era un regal, una oportunitat d’estar junts i un pas més en la consecució i compliment de les tasques proposades.

     Des de l’inici de les classes ens centràrem a cuidar més si cal, les emocions dels nostres xiquets, donant-los l’oportunitat d’expressar-se, ajudant-los a comprendre què és el que es passa i senten, i com no, ensenyant-los ferramentes per a gestionar les seues emocions.

    També repremérem els diferents programes ( programa d’acció tutorial, pràctica psicomotriu relacional, programa matemàtic entusiasma’t, estimulació del llenguatge oral, l’anglés , celebració de festivitats, etc.) i la posada en marxa de nous projectes.

    Així, en el grup de 3 anys, a més de superar el període d’adaptació a l’escola, un poc més llarg de l'habitual, han estat dedicats a fomentar la seua autonomia personal i conéixer el seu propi cos com a mitja de comunicació i expressió d'emocions. Consolidant-se com a grup i gaudint de tot allò que els ofereix l’escola: relacions entre iguals, jocs, experiències i un fum d’aprenentatges.

                                    

    En la classe de 4 anys, han desenvolupat un projecte titulat: “Conec el meu cos”, al llarg del qual i mitjançant jocs i cançons, han anat convertir-se en dignes i preparadíssims ajudants de SúperCov, un superheroi amb una missió clara: combatre al maleït coronavirus.
Per a aconseguir-ho han hagut de superar dures proves i adquirir coneixements específics sobre el cos humà, i sobre les mesures higièniques que cal tindre en compte per a vèncer-lo.

                         

 
    Els alumnes de la classe de 5 anys triaren entre 9 propostes, un projecte sobre pintors. Aquest, dissenyat atenent als interessos dels alumnes va anar prenent forma, i descobriren que el món dels pintors és molt variat. Pintors, tots ells artistes, hi ha de moltes classes i maneres, i de tots ells han aprés.
Aquest projecte va ser anomenat “Pintors: gaudint de l’art”. Ha estat una experiència molt bonica per als alumnes, amb la qual han practicat diferents tècniques artístiques i han aprés a mirar i admirar obres artístiques d’estils ben diferents.

                         

Anem fent camí!!!
Ja quasi som al 2n trimestre!!!!!

Llegir més

INNOVACIÓ EDUCATIVA

La innovació educativa és una constant al Col·legi Sant Andreu amb el propòsit d’aconseguir que els nostres alumnes assolisquen les competències de cada assignatura de la forma més divertida possible.

És per això que, donada la impossibilitat de fer treballs en grup i haver de mantindre la distància social, s’ha optat per buscar altres mètodes que motiven als alumnes a assolir els continguts.

Amb aquesta intenció durant el primer trimestre de biologia els alumnes han hagut de realitzar aquests treballs:

LA CÈL·LULA COMESTIBLE

El propòsit d’aquest treball era repassar les diferents parts de la cèl·lula eucariota, per la qual cosa van agafar diferents tipus d’ingredients que tingueren la forma apropiada. Amb aquestos van cuinar unes meravelloses cèl·lules comestibles.

TIKTOKS SALUDABLES

Aprofitant l’afició dels joves per aquest tipus d’aplicació se’ls va proposar que feren un vídeo en què mostraren la importància de tindre hàbits saludables per tal d’evitar malalties: la importància de rentar-se bé, de portar una dieta saludable, de fer exercici regularment, etc.

EXPERIMENTACIÓ

L’experimentació és una de les ferramentes més poderoses per tal que els alumnes adquirisquen un profund aprenentatge sobre la matèria. És per això que l’última tasca que se’ls va proposar consistia en donar-los una llista de materials (morter, got , cullera, dos caramels i agua) i un objectiu: calia demostrar utilitzant aquests materials la importància de mastegar adequadament els aliments. I, només amb aquestes instruccions, van ser capaços de dissenyar l’experiment. Series tu capaç de fer-ho?

Llegir més

GALA VIRTUAL COMIAT DEL CURS 2019-20

El dimarts 16 de juny va tindre lloc la Gala de Comiat del curs 2019-2020. Adaptant-nos a la situació que ens ha tocat viure no es podia dur a terme de forma diferent, celebràrem la primera Gala Virtual de Comiat del col·legi Sant Andreu Apòstol.

La cita tingué lloc a les 11:30 del matí i va ser tot un èxit de participació. Ens retrobarem professorat  i alumnat per compartir un moment tan especial després d’un trimestre tan complicat i excepcional en confinament. Un merescut encontre després de tant d’esforç virtual.

Llegir més

JUNTS TOT ANIRÀ BÉ

Des de l'àrea d'Educació Plàstica, l'alumnat de segon i tercer curs d'ESO ha dut a terme un projecte molt emotiu. Des de l'assignatura se'ls va proposar una tasca que consistia a expressar, a través d'un dibuix lliure i una paraula, el sentiment d'ànim enfront de la situació actual que estem vivint. Aquest treball ha permès que l'alumnat expresse com se sent i com viu el confinament.

Amb les seues propostes s'ha creat un llibre amb el títol "Junts tot anirà bé" que romandrà al nostre col·legi i ens recordarà que tots units podem fer front a qualsevol realitat.

S'ha realitzat amb molta il·lusió i amb la finalitat de potenciar la imaginació, la creativitat i la intel·ligència emocional, afavorint també el desenvolupament de les capacitats perceptives, expressives i estètiques de l'alumnat.

Podeu vore tots els dibuixos a la pàgina web.

Llegir més

PROJECTES CC SOCIALS I NATURALESA EN 1r CICLE DE PRIMÀRIA

Els alumnes de 1r i 2n de primària acabaren el seu projecte "PEGANT-LI VOLTES AMB BICI" de CC SOCIALS recorrent una rèplica d’un circuit urbà amb bicicletes i patinets.
Gràcies a L’Ajuntament i a la policia Local rebérem nocions d’educació vial i posàrem en pràctica tot allò que aprenérem en el projecte.

En CC NATURALESA i per acabar el projecte “A LA TEUA SALUT”, van rebre la visita de la infermera Aida. Els explicà tot allò relacionat amb els hàbits saludables, els aparells del nostre cos i, a més a més, els va ensenyar a embenar una part del cos i a sentir el seu propi cor. També practicàrem com ajudar algú per a poder salvar-li la vida.

Moltíssimes gràcies Aida!! Esperem poder comptar amb tu altra vegada!!

Llegir més

Concurs de fotografia matemàtica Leonardo de Pisa

L'objectiu fonamental d'aquest concurs és que els nostres alumnes desenvolupen la seua creativitat i imaginació per a veure i apreciar la relació que existeix entre les matemàtiques i el nostre entorn. La mateixa natura i les obres humanes contenen un mostrari ben extens de formes i conceptes matemàtics. Volem que els descobrisquen i siguen capaços de plasmar-los en una fotografia.

Es poden reflectir polígons, cercles, corbes variades, línies paral·leles, secants, angles, cossos geomètrics, gràfics estadístics, mosaics, simetries, expressions numèriques, etc.

Llegir més

PROJECTE APS: SANT ANDREU PROMOU SALUT.

Els alumnes de 5é i 6é de primària han realitzat el projecte d’Aprenentatge Servei (ApS) “SANT ANDREU PROMOU SALUT” en l’àrea de CC Naturalesa. La metodologia ApS, entre altres coses, permet als alumnes aprendre continguts curriculars de forma interdisciplinar i oferir un servei a la societat.

En aquest projecte, l’alumnat ha aprés principalment continguts de CC Naturalesa, però també de Matemàtiques, Llengües, Ed. Física, Ed. Artística i Informàtica.

D’altra banda, el servei que han donat a la societat és la promoció i millora d'hàbits saludables per als seus familiars, els companys del col·legi i a ells mateixos.Logo APS Salut

Llegir més

Escape room virtual per als nostres alumnes de Secundària

"Any 2020: Un virus anomenat APATICUS TOTATIL que fa que la gent estiga trista i apàtica ha començat a propagar-se per tot el món. Els científics han descobert que el contagi es produeix amb el mínim contacte. Per a poder avançar amb la investigació i trobar la cura a aquesta amenaça global necessiten la teua ajuda."
Els nostres alumnes de Secundària han despertat el dimarts 21 d'abril amb aquest missatge. Tenen una missió ben important que els portarà a salvar la humanitat. Amb tot el que han aprés durant el curs, hauran de superar diferents proves d'un Escape Room Virtual que els portarà a trobar la vacuna contra el virus Apaticus Totalis. 
A la pàgina web poden trobar tota la informació de la missió, un vídeo de presentació, les instruccions i l'accés directe als jocs (cada cicle de Secundària en té un). De segur que ho aconsegueixen ben prompte!
 
       
imatge 1
imatge 2
imatge 3
imatge 4

 

Llegir més

SANT ANDREU A ANGLATERRA

El passat mes de febrer, els alumnes de 2n i 3r d’ESO del Col·legi Sant Andreu van gaudir de la seua primera immersió lingüística a un país de parla anglesa.

Broadstairs va ser la seua destinació, una xicoteta localitat costera al sud-est d’Anglaterra. Tota una setmana  va donar per a moments únics i irrepetibles.

Els alumnes van estar convivint amb una família anglesa per tal de millorar l’idioma i aprendre la seua cultura i estil de vida, tant diferents als nostres.

Tots els matins tenien assistien al centre escolar (Broadsatairs English Center) on tenien dues sessions de classes amb altres estudiants. A les 12 era l’hora de LUNCH i desconnectar un poc abans de les següents activitats ( observatory quiz, excursions a Canterbury, Ramsgate, Morgate).

L’hora de sopar era a les 18h, es reunien amb la seua família i aprofitaven per comentar el que havien fet durant tot el dia. Una vegada havien sopat, el centre anglés els tenia preparades activitats nocturnes fins les 21h , activitats com drama, streetdance, disco, barn dance..)

El dia gran del viatge va ser dijous que anaren a passar el dia a Londres, un dia fantàstic on visitaren el més característica de la capital anglesa: Londoneye, Houses of parliament, Big Ben, BuckighamPalace, Picadilly Center i el famós Harrods.

Va resultar ser tota una experiència tant a nivell lingüístic com personal: van aprendre, van viatjar, van riure, va gaudir.... un gran record per a tota la vida.

En el següent enllaç al nostre canal de youtube podreu vore el videomuntatge: https://www.youtube.com/watch?v=S_ADcra34Mo 

Llegir més

L'ILLA DEL TRESOR, TALLER LITERARI DE 5é i 6é DE PRIMÀRIA

IMG 20191204 152656

Els alumnes de 5é i 6é de Primària hem realitzat un taller de teatre al voltant de l’obra L’ Illa del Tresor,  de R.L Stevenson.

Començàrem l’aventura d’aquest taller de teatre “La vida Pirata és la vida millor”, amb dues rutines de pensament: 

- Un  C.S.I ( Color-símbol-imatge )  a partir del tràiler de la pel·lícula “Pirates del Carib ” i

- Per a donar a conèixer l’autor d’aquesta meravellosa obra literària utilitzàrem la rutina “Abans pensava-Ara pense” a partir de la informació recollida en la introducció del seu llibre.

Llegir més

El mes de les lletres a Secundària

Com ja és sabut en arribar novembre ens toca traure les lletres al carrer i aquest curs se n’ha fet càrrec el nostre alumnat de secundària amb l’activitat “Sigues creatiu i escriu”.

Llegir més

PROJECTE APRENENTAGE-SERVEI: "UNA TARDOR COMPARTIDA"

 

Projecte APS (APRENENTATGE-SERVEI)

 

"UNA TARDOR COMPARTIDA"


Si, és cert, aquesta tardor l'hem compartit i viscut junts, un grup de xiquets de 4 i 5 anys i un grup de persones majors de més de 70!!!


I sense dubte ha estat una experiència meravellosa!!!


"Una tardor compartida" ès el títol d'un projecte intergeneracional (aps) dissenyat conjuntament entre els professionals del centre de dia de l'Alcúdia i les mestres del nostre ncol·legi.


Aquest projecte naix arran de la detecció de la necessitat de comunicació entre dos grups molt distants en edat, com són els xiquets d'infantil i les persones majors, usuàries del centre de dia.


I que té, com a principal objectiu, fomentar la interacció entre xiquets menuts i persones majors, mitjançant l'intercanvi d'experiències, totes elles enquadrades dins de la temàtica de la tardor i aixì, crear lligams afectius entre els participants.


Iniciarem aquest projecte amb dinàmiques de presentació grupals , i després férem les parelles (xiquets –iaios) que s'han mantés en el temps i han provocat aqueixos lligams afectius que buscaven des d'un principi.
Els altres encontres foren d'intensa activitat, des d'una animació lectora, realització d'una treball manual, tast de fruits de la tardor i posterior elaboració d'una coca de carabassa, celebració de la festa de la castanyera, amb disfresses, cançons, danses i la tradicional torrada de castanyes, a més de les celebracions d'aniversaris,


I així, i sense adonar-nos, arribà el dia dels acomiadaments, en aquest dia tan emotiu, ens intercanviarem els regalets i targetes de felicitació nadalenques, acompanyats de nadales i amb una barreja d'emocions: alegria, tristesa, molta estima......i un profund agraïment a tots els participants en aquest projecte que s'han obert els uns als altres, desplegant molta paciència i una infinita generositat.

Aquesta tardor ens deixa emprentes dolces a la nostra memòria, com són les cares de joia i il.lusió dels iaos quan el xiquets travessaven la porta del centre, la motivació que els ha portat a superar-se a ells mateixos, traguent-los de la seua rutina i compartint el món sorollós dels xiquets.

Els xiquets s’enorgullien de tindre amics majors, parlaven d’ells constantment al col.le i preparaven amb il·lusió les diferents visites.

Ja al final del projecte, no podem més que concloure que aquesta tardor, ens ha regalat “AMICS PER SEMPRE”

MOLTES GRÀCIES AL CENTRE DE DIA I A TOTS ELS QUE HI HA PARTICIPAT EN AQUEST BONIC PROJECTE.

CONTINUAREM............

 

                            

 

                      

 

  

Llegir més

INICI CURS 2019/20

INICI CURS 2019-2020

 

 

Ja ha arribat setembre, i amb ell, les festes del poble i tot seguit , l'inici d'un nou curs.
Un any més, ens enfrontem a nous reptes amb nous projectes i objectius per aconseguir traure el millor de cadascú sempre amb entusiasme, il.lusió i com no, una bona dosis d'esforç.
Donem la benvinguda a les famílies que s'incorporen per primera vegada a la nostra comunitat educativa, i els desitgem una molt bona estada.


Inici de classes i horari


Les classes comencen el dilluns 9 de Setembre per a les tres etapes: Infantil, primària i secundària.


L'horari per a aquest mes de setembre és el següent:


Infantil i primària: matins de 9-13 h
Secundària: matins de 9-14 h.

 

Llegir més

SANT ANDREU PARTICIPA EN PILOTA A L'ESCOLA

Des de fa uns anys, el nostre centre promociona la pràctica de la pilota valenciana mitjançant les unitats didàctiques en l'àrea d'Educació Física i la participació dels nostres alumnes de 4t de primària en el programa "Pilota a l'escola" de la Federació de Pilota Valenciana. Aquesta envia un pilotari professional i un tècnic per a què els ensenyen com es protegeix les mans un jugador d'elit, preguntar-los curiositats en l'entrevista que preparem en classe i fer la part pràctica. Enguany han vingut Jose Garcia "el Moro" i David Sanjuán, respectivament, i hem jugat amb ells al C/Patrici Boronat. 

Llegir més

GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS

 

 

GRADUACIÓ ALUMNES INFANTIL 5 ANYS

                                   Hi havia una vegada...............un grup de 25 xiquets de tres anys que travessaren les portes d'aquest col•legi, el sant Andreu de l'Alcúdia, amb una motxilleta a l'esquena per omplir, amb les caretes enceses d'il·lusió, expectació i com no, de por en descobrir i encetar una etapa nova a la seua vida. Ja hi eren al col•le dels majors!!! Tot semblava gran per d'ells, els seus ullets anaven d'ací cap allà intentant retindre tot el que veien, i deixant que la seua curiositat innata, els permetés iniciar un munt d'aprenentatges.


                                 Així entre rialles, cançons , jocs i el sentiment de pertinença a un grup d'amics, a una classe i a un col•legi, han anat superant els tres cursos d'infantil.
Hem arribat a la fi, i com tots els finals, ens omplim de joia i orgull pel treball fet i, al mateix temps, ens envaeix un sentiment de pena pel seu comiat, en pensar que els "soltem". Quantes coses viscudes, quantes abraçades i besets ens hem repartit, quantes llàgrimes hem eixugat........arribant a fer uns lligams difícils de trencar amb el pas del temps.


                               Ells aniran passant cursos, aniran fent-se fadrins, però l'empremta que han deixat ací, a infantil, no s'esborrarà.
Tenim la sort de veure'ls créixer ací també, al col•le sant Andreu. No us perdrem de vista!


                              Des d'ací us desitgem tota la sort del món i que sapigueu que ens teniu ací per sempre.


Un bes ben gran

 

 

                                                                       

 

Llegir més

ESTADA A LA GRANJA-ESCOLA

INFANTIL A LA GRANJA-ESCOLA "SERRA DE MARIOLA"

 

Els alumnes d'Infantil, en aquest últim trimestre hem fet una estada de 2 dies a la granja-escola Serra de Mariola en Bocairent.


Aquesta activitat forma part del projecte "la Granja" treballat en els tres nivells, i per tant, vinculada al currículum d'Infantil.

La granja-escola ofereix als xiquets gaudir d'un aprenentatge en la natura, ple d'estímuls sensorials que difícilment els podem oferir en les aules. Aquest aprenentatge es dóna mitjançant les diferents activitats com són: passeig a cavall, observar, tocar i alimentar als animals de la granja, fer tallers amb herbes aromàtiques i també fent xicotetes excursions per conéixer l'entorn cultural de la granja-escola.

A més amb aquesta activitat desenvolupem l'autonomia del xiquet, reforçant la pertinença a un grup i els lligams d'afecte i cohesió entre els companys, així també com el control emocional. Per a molt xiquets és la primera vegada que dormen fora de casa i els suposa un gran esforç de superació de la por a la separació.

Han estat dos dies magnífics, fins i tot l'oratge ens acompanyàni fred ni calor), els monitors que ens han atés han estat molt eficients i l'experiència sense dubte, ha resultat molt, molt positiva, per a repetir d'ací dos anys, com ja va se'n habitual.

               

Llegir més

MERCAT SOLIDARI DEL LLIBRE

Els alumnes de 1r d’ESO han organitzat un mercat solidari de llibres. Aquesta iniciativa entra dins de les actuacions del pla lector de centre. S’ha organitzat amb una triple finalitat:
  1. Fer que cada alumne del nostre col·legi porte un llibre per tal de poder vendre’l al mercat solidari.
  2. Fer que tots compren els llibres que hem dut.
  3. Recaptar diners per a “un verano diferente” de la Fundació de Col·legis Diocesans.

Llegir més

BIOLOGIA PRÀCTICA

Els alumnes de 3r d'ESO han realitzat en l'assignatura de biologia les UDI (unitat didàctica intel·ligent) corresponents a la segona avaluació.

Durant la primera de les UDI han estudiat d'una manera pràctica en què consisteix una dieta saludable i per a fer-ho n’han dissenyat una de manera cooperativa. També van examinar les etiquetes dels aliments, posant especial atenció als conservants i additius i finalment realitzàrem una reflexió sobre les malalties relacionades amb una mala alimentació sobre les quals van fer un anunci publicitari per prevenir-la.

Llegir més

AMBIENTS D'APRENENTATGE

AMBIENTS D'APRENENTATGE

            A Infantil, hem encetat aquest 2n trimestre la metodologia “Ambients d’aprenentatge”.

Aquesta metodologia te com a finalitat convertir els espais del col·le en llocs on els xiquets aprenguen.

Així doncs, podem definir els ambients com espais específicament dissenyats a partir de diferents propostes, per a què els nostres xiquets, mitjançant el joc, puguen aprendre, relacionar-se i comunicar-se.

           Els ambients permeten als nostres alumnes:

                 -aprendre jugant

                 -aprendre descobrint

                 -desenvolupar l'autonomia dels xiquets

                 -aprendre a cooperar

                 -aprendre a gestionar les emocions

                 -viure l’error com a oportunitat per millorar

                 -desenvolupar el llenguatge oral

                     -atendre a la diversitat

                 -potenciar les relacions afectives entre els xiquets

                 -tractar totes les àrees del currículum d'infantil.

         Els ambients s'estructuren mitjançant una disposició planificada i ordenada de diferents materials que provoquen l'interés i curiositat dels xiquets, i on es desenvolupen els continguts curriculars propis d'aquesta etapa.

Per estrenar-nos amb aquesta metodologia, hem dissenyat 4 ambients:

- "Jugar a ser"

                      

En aquest ambient juguem a interpretar els rols propis d'una casa, d'un centre de salut, d'un supermercat i fins i tot, d'un saló de bellesa.

Durant aquest procés interpretatiu, els nostres alumnes posen en marxa mecanismes interiors que els acosten al món real, treballant vocabulari propi i fomentant les relacions interpersonals.

- "Art"

                       

Ací, la creativitat, és la gran protagonista, i així els nostres xiquets es converteixen en vertaders artistes. Se'ls ofereix una gran quantitat i diversitat de materials plàstics, els quals, els permeten expressar els seus sentiments i emocions que experimenten amb les seues pròpies manifestacions artístiques.

- "Motricitat fina i lectoescriptura"

                              

La motricitat fina és l'avantsala de l'escriptura. Conscients d'aquesta asseveració, en aquest ambient, oferim als xiquets activitats molt diverses i atractives per al treball manual que requerisca major precisió i la necessària coordinació óculo-manual per a l'eficàcia d'aquesta habilitat.

- "Construïm"

                  

A partir de materials naturals molt diversos, els xiquets mitjançant les construccions que realitzen, treballen sense adonar-se: els volums, les mesures, l'equilibri, i com no, la concentració i l'habilitat manual.

 

           Aquesta metodología ens ha aportat noves mires en el nostre quefer diari. Les agrupacions mixtes ( barreja d’alumnes de diferents edats), han millorat les relacions interpersonales entre els alumnes, Una motivadora forma de fer competent al nostre alumnat. I els xiquets……. encantats, dessitjant que arribe el dia dels ambients.

Llegir més

Projecte Cicle de l'aigua en 3r de Primària

Els alumnes de 3r de Primària finalitzàrem la 1a avaluació amb la tasca final d'un projecte que ens ha permés investigar les característiques del relleu que ens envolta. El cicle de l'aigua i els diferents estats d'aquesta, les representacions de la Terra, els paisatges naturals i humanitzats així com el relleu del paisatge de costa, han sigut alguns dels temes triats per a finalitzar el treball dins l'àrea de les ciències socials d'aquests mesos passats. Enhorabona xiquets! Gran treball i excel·lent resultat! Ara a pel següent!

 

Llegir més

Projecte "Així és el meu poble"

 Els alumnes de primer de primària han treballat en el primer trimestre el projecte “Així és el meu poble”. Començaren fent una passejada pel poble passant pels edificis i monuments més significatius com la Casa de la Cultura, la Biblioteca, la Casa de la Música, el Mercat, la Nòria, l’Ajuntament, l’Ermita i l’Església, acabant en el nostre col.legi.

Llegir més

Prevenció de la violència i promoció de la convivència en Secundària

El desig d’aconseguir un clima de convivència adequat, que fomente la resolució pacífica i constructiva dels conflictes i el rebuig total i absolut de l’assetjament, ens mouen a plantejar el projecte que vos presentem. 
Considerem l’espai de la tutoria com ideal per a treballar la prevenció dels conflictes i el foment de valors de convivència democràtica i igualitària.
Amb aquests objectius naix el projecte que ja ha passat pels nostres alumnes de secundària: prevenció de la violència i promoció de la convivència.

Llegir més

Projectes a Infantil

Al nostre col·le, el Sant Andreu apóstol de l’Alcúdia, ens estem actualitzant dia darrere dia, i aquest web és una bona mostra.

Així doncs, aprofitem aquest mitjà per a presentar-los a grans trets el nostre plantejament pedagògic, a l’etapa d’ Infantil, i compartir amb vostés una xicoteta mostra dels treballs duts a terme al llarg d’aquest 1r trimestre.

A infantil, treballem amb una metodologia basada en projectes, aquests són treballs de certa envergadura que naixen dels interessos dels mateixos alumnes o com a proposta del mestre. Aquests projectes compten amb ingredients tan importants com : motivació, creativitat, treball cooperatiu,implicació i desenvolupament de les diferentes inteligències múltiples; i l’us de ferramentes com: rúbriques i destresses de pensament, a més d'instruments d'avaluació que ens aporten el feedback necessari per comprovar la superació dels objectius i tasques plantejades. 

A més, completem la nostra proposta pedagògica amb:

         - Programa d’estimulació neuromotora

         - Pla de foment de la lectura

         - Pla d’acció tutorial

 

 

  Anem al grà: PROJECTES A INFANTIL

A la classe d'infantil 3 anys s'ha desenvolupat el projecte titulat:

"L'ESCOLA: JUGUEM, ENS EMOCIONEM I.....APRENEM AMB TOTS ELS SENTITS"   

                          

     A Setembre, els xiquets d'infantil 3 anys del nostre col·le, encetàrem una nova etapa, amb un barreig d'emocions tan grans que fins al monstre de colors li costà desfer i possar cada emoció al seu lloc!! Seguint les emprentes d'aquesta barreja emocional ens endinsàrem en el món dels sentits, ferramenta indispensable per a la descoberta d'ells mateix i del seu entorn.

    Així doncs, hem aprofundit amb cadascun dels sentits: oïda, tacte, gust, olfat i vista, experimentant amb ells i relacionant aquestes sensacions viscudes amb les emocions que ens provoquen. D'aquesta mena hem fet audicions musicals, tast de sabors, olorat fragancies bones i dolentes, ens hem adonat del poder de la nostra pell per descobrir textures i finalment ens hem endinsat en el tan encisador i màgic món de la llum!! 

I a més, hem aprés i ens hem emocionat amb tots els sentits!!!

 

 

  

 

Enguany els alumnes d'Infantil 4 anys han treballat en un projecte anomenat "LA TARDOR",

             

 

on han aprofundit en els canvis meteorològics propis de la tardor, i tot el que comporten aquests canvis: canvis a l'entorn, canvis climàtics, canvis de roba, canvis fins i tot al rebost!

Per a la descoberta d'aquests canvis han fet un munt d'activitats que han estat molt del seu grat i amb les quals, han disfrutat moltíssim. Destacar l'esmorzar amb fruits de la tardor i la festa de "La castanyera", compartida amb la resta dels grups. Destaquem també les exposicions orals realitzades pels alumnes sobre un aspecte del tema. Així, s'han fet exposicions informatives, fruit de les seues pròpies recerques, cançons i dites populars, treball amb els contes de "la castanyera" i "Per què el pi, l'avet i l'alzina no perden els fulls".

Acompanyant al desenvolupament del projecte, no han faltat dinàmiques de treball cooperatiu, rubriques i destreses de pensament i com no, l'autoavaluació del seu propi treball tan individual com en grup.

Els xiquets de la classe d'Infantil 5 anys , han estat tot el primer trimestre treballant el projecte de "L'UNIVERS".

Tot començà......amb la troballa al pati d'un METEORIT!!!!!!



Han aprés moltíssimes coses relacionades amb l'espai, i sobretot, han disfrutat, més si cal, investigant i descobrint tot el que ens envolta i que no coneixien.

Així, s'han fet autèntics experts en temes com: La teoria del Big Bang, les diferents formes i tipus de galàxies, la nostra via làctia, els diferents planetes que formen el Sistema Solar, amb els seus satèl·lits més importants, també els diferents aparells que s'utilitzen per a observar l’espai, a més de conéixer als astrònoms i astronautes més importants de la història espacial.

En fi, un munt de coses en les quals han aconseguit el més important: aprendre alhora q disfrutat.

 

 

     

 

Llegir més

Tallers literaris 2015-16

Taller literari dels alumnes de 6è al curs 2015-16.

Llegir més

Seguretat Vial a 1r i 2n de primària

Vialdea és un parc educatiu molt innovador on es treballen els valors de la seguretat vial, la convivència i el respecte.

Allí els nostres alumnes van poden experimentar la vida quotidiana d’una ciutat a xicoteta escala, descobrint el món dels bombers, metges, mecànics,…

Tot dins d’un marc de referència tan important com és l’educació vial i cívica.

Llegir més

Visita a la Font Roja Alcoi

Hui els nostres alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO estan al Parc Natural de la Font Roja d’Alcoi reforçant, a peu de camp, els continguts vistos en Biologia i Ciències de la Naturalesa.

Llegir més

Colpbol

Enguany els alumnes de 5é de primària han pogut conéixer i practicar un esport nou en la UDI “EL COLPBOL”.

Han realitzat la rutina de pensament “Abans pensava-Ara pense”, visualitzat videos sobre aquest esport, jocs i partidets de Colpbol, prova escrita i autoavaluació.

Aquest esport coeducatiu i integrador els ha agradat moltíssim!!

imatge colpbol

Llegir més

Visitem el port

Els alumnes de 3r a 6é de primària visiten el Port de València.

Aprenen la importància que té un port comercial per a una ciutat, navegem a bord d’un catamarà i aprenem nocions bàsiques de navegació.

També visitem la Llotja de peix i les instal·lacions de les bases esportives de la Copa Amèrica i del Circuit de fòrmula 1.

 Per últim, finalitzem la jornada amb jocs al Parc de Gulliver.

Llegir més

Teatre en Anglés

Els alumnes de 5é i 6é han gaudit de l’obra de teatre DARTAGNYAN. S’ho han passat d’allò més bé i han pogut participar de primera mà sent ells mateix “characters in the play”.

We enjoyed and spent a graet time.

Llegir més

Fira Universitaria

Els nostres alumnes de 4t d’ESO han visitat la 2a edició de la “Fira Universitaria” a la Devesa.

Dins del procés orientador en el que estem immersos, els alumnes han pogut rebre informació de primera mà de diferents Universitats i Instituts de Secundària.

A més, han pogut gaudir de xarrades com “Metodologia de treball a la universitat”, “Taller de lideratge, emprendeduria i innovació”, “Relació entre Art i Tecnologia a l’actualitat”, “La formació profesional; un objectiu de futur”,…

Ha estat un matí ben aprofitat i motivador.

Llegir més

Visita de 3r i 4t d’ESO a la llibreria

Els alumnes de 3r i 4t visiten una llibreria amb la finalitat de regalar-se un llibre per al proper 23 d’Abril, dia del llibre.

Llegir més

Interpretació alumnes infantil 5 anys

La classe d’infantil 5 anys ha interpretat el capítol número 5 L’eruga i Alicia

Llegir més

Eixida en bici dels alumnes de 6è

Llegir més

Representació teatral dels alumnes i les alumnes d’infantil 4 anys

Els alumnes han recreat un xicotet musical on contaven un dels disbarats més divertits de l’obra d’Alícia al País de les Meravelles.

Uns soldats havien plantat uns rosers amb roses blanques, quan es donen compter de l’errada, s’afanyaren a repintar-les per a evitar que la Reina els tallara el cap.

Llegir més

UDI: “La reproducció”

En aquesta UDI els alumnes de 6é han realitzat:

  • Rutines de pensament
  • Un mural: “les etapes de la vida” amb fotos de familiars
  • Anàlisi de les pròpies ecografies
  • Encontre amb la comare Cristina Mateu del Centre de Salut de l’Alcúdia.
  • Activitats cooperatives.
  • Autoavaluacions

Llegir més

Basquet a la Fonteta

Basket Valencia  Vs  ICL Manresa

Llegir més

Basquet a la Fonteta

Basket Valencia  Vs  ICL Manresa

Llegir més

Representació del Capitol 1 de Alicia per part dels més menuts

Els més menuts han representat el capítol 1 de ” Alícia al País de les Meravelles ” . Després de preparar decorats , vestuaris, elaborar entrades i assajar l’obra, s’han convertit en uns grans artistes.

Llegir més

RECUPERACIONS 2A AVALUACIÓ CURS 2015-16

RECUPERACIONS ASSIGNATURES 2a AVALUACIÓ

CURS: 2015-16

1r i 2n ESO

12ESO

RECUPERACIÓ ASSIGNATURES 2a AVALUACIÓ
CURS: 2015-16
3r i 4t ESO

34

Llegir més

Musical de “Aladín”

Els alumnes de 1r i 2n de primària anaren ahir de matí a la Casa de la Cultura a gaudir del musical “Aladín” organitzat per l’Ajuntament.

Llegir més

V Marxa Diocesana

Aquest any anem a caminar per una part de la ruta del “Ulls Negres”. Concretament el tram entre Caudiel i Jérica. Seran uns 9 quilòmetres en els quals els alumnes de 2n d’ESO podran no només gaudir del paisatge, sinó de la companyia d’altres xiquets de la seva mateixa edat, d’un altre col·legi , d’una altra localitat, però segurament amb les seves mateixes il·lusions, inquietuds, etc.

Plano_OjosNegros_g-600x300

Llegir més

Alícia en el País de les Meravelles

Els alumnes de 5è i 6è van assistir a l’obra de teatre Alícia al país de les Meravelles organitzada per l’ajuntament. Ha estat tot un encert ja que coincideix amb el projecte central del centre per a aquest any.

Llegir més

PRELAT Programa de prevenció de lesions d’accidents de trànsit

Els alumnes de 4t d’ESO han assistit a una xerrada organitzada per l’Àrea de Salut de la Ribera al voltant de la prevenció de lesions d’acidentes de trànsit, dins del programa PRELAT

La xerrada l’ha realitzat Mª José, fisioterapeuta del Centre de Salut de l’Alcúdia, i Carlos, un xic amb una lesió medul·lar causada en un accident de trànsit.

Aquest programa es sol·licitarà tots els anys a l’Àrea de Salut de la Ribera per a l’alumnat de 4t d’ESO perquè en aquestes edats tota precaució és poca.

Llegir més

3×3 de Bàsquet

Els equips dels nostres alumnes, dirigits per alguns familiars, han jugat contra xiquets d’altres col·legis i ho han passat d’allò més bé.

Llegir més

Cultura Valenciana

Com ja sabeu i seguint la línea de Centre, enguany hem decidit treballar algunes àrees mitjançant Unitats Didàctiques Intel·ligents (UDI’s) que inclouen metodologies innovadores, entre elles l’àrea de Cultura Valenciana a cinqué de Primària.

Els nostres alumnes estan treballant en aquests moments la UDI; “Coneixent la nostra geografia i población”  mitjançant una dinàmica de treball cooperatiu “Puzzle d’Aronson” on els alumnes es converteixen en experts d’una part dels continguts que volem que aprenguen i ho transmeten als seus companys.

A més, ens ha visitat un tècnic d’educació mediambiental i hem pogut gaudir i aprendre d’una sessió de formació sobre els espais naturals protegits de la nostra comunitat i la importància de la seua proteció.

Llegir més

Acomiadem el curs a Terra Mítica

Després d’un any d’esforç i aprenentatge , els alumnes de primària s’acomiaden d’aquest curs amb la visita al parc temàtic Terra Mítica .

Llegir més

Ja arriba l’estiu

Després d’un any d’esforç i aprenentatge , els alumnes d’infantil celebren el final de les classes amb la tradicional “xopà” .

Fins al pròxim curs , bon estiu.

IMG-20150620-WA0000
IMG-20150620-WA0001
IMG-20150620-WA0002

Llegir més

Dades d’examens de recuperació

examenn.jpg
 

RECUPERACIÓ EXTRAORDINÀRIA ANY ACADÈMIC 2014-15

1r i 2n ESO
 
1 y 2
 
 
3r i 4t ESO
3 y 4

Llegir més

Fi de Curs a Terra Mítica

Llegir més

A la granja escola

Els alumnes de infantil i primer cicle de primària visiten la granja escola “Casablanca” en Xàtiva.

I per la nit a la disco

Llegir més

V Coleolimpiades de Col·legis Diocesans

8 de maig, V coleolimpiades de col·legis diocesans,  es celebrarà a les instal·lacions esportives de del riu Túria a València.

Els participants del col·legi Sant Andreu, els alumnes de 6è, es preparen per a la imminent cita esportiva.

Ja ha arribat el dia! Competim i ho passem bé.

IMG-20150504-WA0001

Llegir més

Visita a la llibreria

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO compren llibres per regalar-los als companys el dia del llibre.

Llegir més

Descobrim Xina amb Zhi Hua Zhang

La mamà de Xavi en visita i en ensenya les costums, tradicions i altres coses de Xina.

Llegir més

La volta al Món en 80 dies

Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.

Llegir més

La volta la Món en 80 dies. Oceania

Visitem les antípodes

Llegir més

La volta al Món en 80 dies – Àsia

Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.

Llegir més

La volta al Món en 80 dies – Europa

Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.

Llegir més

La volta al Món en 80 dies – Àfrica

Aquest any acompanyem a Fileas Fog i els seu amics a fer la volta al Mon en 80 dies. Junts anem a passar moltes aventures i conèixer les gents, les costums, els monuments,… dels països per els que anem passant.

Al Continent Africà visitem les piràmides amb les seues mòmies i després ens farem unes caretes molt vistoses.

Llegir més

IV Marxa Diocesana

El nostres alumnes de 2n de ESO han participat en la IV Marxa Diocesana entre L’Orxa i Villalonga. És tracta d’un trajecte d’uns 12 km per una via verda que aprofita l’antiga línea ferroviària des d’Alcoi a Gandia. Aquesta via transcorre paral·lela al riu Serpis i en el seu trajecte ens trobem varies fabriques de llum i passem per quatre túnels.

Aquesta activitat ens ha permès conèixer a companys d’altres col·legis i passar un dia gaudint d’un paratge meravellós.

Llegir més

Visita a Peniscola

Visita de 1r a 4t de ESO a la ciutat  del Papa Lluna

Llegir més

Visita a la Cooperativa de l’Alcúdia

Els alumnes de 3r de ESO visiten les instal·lacions de la cooperativa d’Alcúdia

Llegir més

ENLLAÇOS

educamos
facebook
parròquia
Educació física

SoundCloud Album Record

Escoltant

Cançó del curs - Himno de Colegios Diocesanos
Dades de contacte
Pl. Constitució, 5 45250 L'Alcúdia
secretaria@colegiosanandres.es
96.254.02.82